Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frustrert - Guitar Pro - lære sanger..


xRt-

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har spilt gitar i 4 år nå, men har egentlig aldri lært hvordan man trener på sanger/teknikker osv.

Brukt Guitar Pro programmet i alle år, noen som har noen tips om hvordan man bruker dette programmet?

Noen nevnte for meg at jeg skulle trene med lavest mulig BPM og gradvis øke tempoet, men synes ikke det gir noen fremskritt akkurat.

Hva er f.eks de største feilene man gjør når man trener en ny sang?

Alt av tips her ville vært utrolig fint, prøver og lære en maiden sang.

Vil så gjerne mestere denne sangen perfekt.

Endret av Greener
dårlig header
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke gir fremskritt av å øve sakte har du ikke holdt på lenge nok, enkelt og greit. Du har en funksjon i GP som gjør at du kan loope et gitt parti, senke tempoet på dette et gitt antall prosent, og så øker tempoet også gradvis per repetisjon. Bruk denne funksjonen flittig, og ikke vær redd for å ta ned tempoet MYE når du skal få et parti inn i fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke gir fremskritt av å øve sakte har du ikke holdt på lenge nok, enkelt og greit. Du har en funksjon i GP som gjør at du kan loope et gitt parti, senke tempoet på dette et gitt antall prosent, og så øker tempoet også gradvis per repetisjon. Bruk denne funksjonen flittig, og ikke vær redd for å ta ned tempoet MYE når du skal få et parti inn i fingrene.

Mange takk!

Når jeg looper en del, skal jeg prøve å låte mest mulig som det jeg hører da? Eller bare få det i fingerene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Har spilt gitar i 4 år nå, men har egentlig aldri lært hvordan man trener på sanger/teknikker osv.

Brukt Guitar Pro programmet i alle år, noen som har noen tips om hvordan man bruker dette programmet?

Noen nevnte for meg at jeg skulle trene med lavest mulig BPM og gradvis øke tempoet, men synes ikke det gir noen fremskritt akkurat.

Hva er f.eks de største feilene man gjør når man trener en ny sang?

Alt av tips her ville vært utrolig fint, prøver og lære en maiden sang.

Vil så gjerne mestere denne sangen perfekt.

Kan være greit å faktisk vite at tab`en du bruker er riktig også, ellers så låter det dårlig uansett hvor bra du lærer deg den. Noen tabs er skrevet så dårlig at det er et slit å spille slik den er skrevet. Mye av maiden riffene er ganske enkle...ikke alle.. :)

Jeg fant fort ut at jeg ikke kunne spille perfekt så jeg bare spiller jeg. Merker også at jeg snapper fortere opp ting på øret nå enn før. Noe jeg fant ut er bedre enn guitar pro tabs....

Endret av darkz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.