Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS SE Mike Mushok Baritone


jonta

Anbefalte innlegg

Har prøvd et par PRS SE-gitarer. Ingenting å si på pickupsa. Tror det finnes mye bedre, men de er ikke så dumme ift hva du får på andre gitarer i den prisklassen. Tror du kan "stole" litt på disse rimelige PRS-gitarene. Jeg hadde ihvertfall gjort det. Visste ikke at PRS hadde baritinegitarer engang! Interessant.. :)

Bare så det er sagt, så er det få som har erfaring med baritone her på forumet virker det som.. Men jeg hadde gitt PRS en sjanse hvis jeg var deg :)

Virker jo så digg med baritonegitar.. Vurderer selv å skaffe meg en til sommeren :D

Pickups er det minste problemet. Null strss å oppgradere til noe bedre. Trenger ikke koste mer enn 4-500kr heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd nevnte modell, men har prøvd et par forskjellige Tremontier, og et par andre SE-modeller, og de har vært gode instrumenter alle sammen ift prisklasse. Gode instrumenter å spille på, og pickupsa var på ingen måte dårlige. Absolutt verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo så digg med baritonegitar.. Vurderer selv å skaffe meg en til sommeren :D

Pickups er det minste problemet. Null strss å oppgradere til noe bedre. Trenger ikke koste mer enn 4-500kr heller.. :)

Ja, jeg satte et 013 strengesett på gamle Ibanez'n med 25,5"skala, i sommer, stemte den i H. Det ble en vanvittig overaskelse, både med reinlyd og med vreng. I tillegg til at lydbildet ble mørkere, åpnet det seg en ny verden på en måte :D Med en baritone kan du stemme i A.....

Og, som du sier, brukte pickup's er ikke noe problem.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har en 7 strenger selv, så jeg skjønner hva du mener med følelsen av å spille i dyp stemming.. :D

Men oppdater oss hvis du kjøper denne da. Gjerne en liten review eller noe ^^

Som nevnt, klør litt etter en baritone selv..

Det skal jeg gjøre, er nå i heftig pris :ninja: forhandlinger med selger.

Den 7-strenger'n din, hva er mensuren (skalaen) på den da? Jeg prøvde en Schecter Black Jack 7 str. i går. Med SD ettellerannet, målte skalaen med en gitar kabel og jeg tipper den var 26.5" Det gikk litt i surr men selvførgelig kan jeg raskt lære meg å spille på en 7 strenger, men jeg har mer en nok med å, fysisk sett, håndtere en vanlig 6 strenger:( Dessuten trenger jeg den til å spille tunge riff og korder, samt korder med reinlyd. Da passer det best med en baritone.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste Schecter 7 strengerne er 26,5" så vidt jeg vet iallefall smile.gif

Ibanez er stort sett 25,5", men de har noen (utgåtte) modeller som er 27" og RGD serien som er 26,5"

Og så har du jo 8 strengerne som er 27" også da.

Trenger ikke baritone for å stemme ned til A, har klart det helt fint på en Les Paul jeg tongue.gif

(men en må omtrent sette bass strenger på den hvis en skal få noe særlig "stivhet" i strengene da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agile gitarer fra Rondo Music er verdt å sjekke ut!

Her er det MYE gitar for pengene, og det er absolutt et merke jeg vil anbefale.

+ at Kurt Zentmeier, som driver Rondo Music er en meget omgjengelig og trivelig fyr å handle med.

Har selv 2 Agile, en 7 strenger med 27" skalalengde og en 6 strenger Custom som jeg er meget fornøyd med! :)

Og de har både baritone og "extended scale".

Her er et lite utvalg.

Baritone:

http://www.rondomusic.com/al2800baritionebk.html

http://www.rondomusic.com/ab3000tribalgreen.html

Extended Scale:

http://www.rondomusic.com/product3631.html

http://www.rondomusic.com/product3875.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg gjøre, er nå i heftig pris :ninja: forhandlinger med selger.

Den 7-strenger'n din, hva er mensuren (skalaen) på den da? Jeg prøvde en Schecter Black Jack 7 str. i går. Med SD ettellerannet, målte skalaen med en gitar kabel og jeg tipper den var 26.5" Det gikk litt i surr men selvførgelig kan jeg raskt lære meg å spille på en 7 strenger, men jeg har mer en nok med å, fysisk sett, håndtere en vanlig 6 strenger:( Dessuten trenger jeg den til å spille tunge riff og korder, samt korder med reinlyd. Da passer det best med en baritone.

25.5 skala på min ihvertfall.

Litt uvant med tykk hals i starten, men etterhvert så føles det helt normalt. Syns den er mer lettspilt enn 6strengs Epien jeg har også pga en tynnere hals (Wizzard II hals)

Schecter er konge, men de er en smule mer tungtspilte enn Ibanez. Men som nevnt.. Vanesaker!

Har ikke prøvd baritone, men jeg tviler på at noen av delene er "bedre". Smakssak, og tipper at begge deler er heftige på sine måter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke baritone for å stemme ned til A, har klart det helt fint på en Les Paul jeg tongue.gif

(men en må omtrent sette bass strenger på den hvis en skal få noe særlig "stivhet" i strengene da..)

Også LP'n som bare har 24.7'skala. Joda, jeg har tenkt på det. Med 014 strenger ville jeg kanskje klart meg bra?

Agile gitarer fra Rondo Music er verdt å sjekke ut!

Her er det MYE gitar for pengene, og det er absolutt et merke jeg vil anbefale.

+ at Kurt Zentmeier, som driver Rondo Music er en meget omgjengelig og trivelig fyr å handle med.

Har selv 2 Agile, en 7 strenger med 27" skalalengde og en 6 strenger Custom som jeg er meget fornøyd med! :)

Og de har både baritone og "extended scale".

Jada mye fint her, takk for tipset. Jeg forelsket meg i denne: http://www.rondomusic.com/ab3000tbl.html SD Blackouts og greier. Bare så synd at alle 28"skalaene er bolt on :(

Hva sammenligner du med når du anbefaler disse gitarene?

Edit: Ja, valget står nå mellom PRS'n og Agile AB-3000. Jeg sliter litt med den sølvgråe fargen på PRS'n

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

:) Da sitter jeg her med en silver :ninja: burst PRS baritone i fanget.

Etter noe justeringer og 15 minutter spilling, er konklusjonen:

Mickene virker bra.

Trenger vel neppe noen gang å stemme lavere enn i A.

Bra stemmeskruer og finish, lav vekt. God balanse med skulderreim.

Hadde kanskje??? klart meg med "vanlig" gitar med 013 strenge set, stemt i H. Men det er utrolig spennede dette her. og merkelig nok er det med reinlyd det virkelig tar av. Med 014 set på denne kan du faktisk stemme ned i G. Jeg er glad jeg ikke kjøpte LTD Viper'n som bare hadde 27" skala. På en annen side, det blir endel finger yoga på denne, så 27,7" hals er nok. Det er faktisk nesten 1 cm lenger avstand over de 3 første båndene i forhold til en vanlig gitar.

Nut'n virker litt billig, myk.

Savner utfresing for underarmen.

Jeg kan kjenne endene på fretsa, men det har vært ganske tørt i det siste..........

Virker litt billigere enn f.ex. en Schecter C-1 classic med Duncans, men det er den også, så

bra gitar for pengene.

Beholder jeg denne så blir det:

Helt klart lakkering, svart eller mørk blå/svart. Og utfresing til underarm (da må kantlisten kuttes)

Kanskje nye micer, eller bare halsmic.

Ny nut og kanskje en liten finpuss av båndene.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.