Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar i Polen?


TheBoss

Anbefalte innlegg

Mornings. Skal til Krakow på nyåret en gang og tenkte det kunne være en gyllen mulighet til å få med seg en gitar heimat. Noen som har tips til butikker i Krakow eller noen spesielle merker som har satt spor i deg?

Vil ha noe som låter bra av kassegitar. Hvis dere har prøvd en Fürch D40 fra Tsjekkia så vet dere hva slags lyd jeg tenker på. Vil ha en gitar som låter fyldig og bra. Har nok av bandgitarer som Takamine O.L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i Krakow for ca 1 år siden,og det var en RIFF butikk et lite stykke opp den ene gata. Vet ikke hvordag jeg skal forklare hvor den var,men der var det mye billig snadder! Angrer på at jeg ikke kjøpte en Ibanez jeg prøvde der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grense for toll på gitarer ;)

Gitarer er tollfrie uansett, men grensa for reisegods er på 6.000,- (dersom du har vært ute av landet i over 24 timer. Under 24 timer, grense på 3.000,-) Dersom du har med en gitar må du derfor betale merverdiavgift (mva.) på 25% dersom verdien (kjøpesum) er over 6.000,-. Dette forutsetter at du ikke har med andre verdier som reisegods.

At folk med gitar eventuelt stoppes oftere skyldes nok ikke spørsmål om fortolling av gitaren, men mer det at folk med gitar oftere er mer "interessante" kontrollobjekter pga. andre ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.