Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken Pickup!? PAF med litt ekstra krydder..


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg venter spent på min nye fender custom tele som er en slags sprø hybrid av en tele og en les paul (Rar på bilder, men veeeeldig kul RL)! Den har to en Fender Atomic II ved stolen og en Fender Black Canyon ved halsen. Sikkert helt greie pickuper, men jeg tenkte jeg skulle bytte de ut for å få en litt mer "oppdatert" tone!

Jeg er veldig glad i PAF-sounden, men vil gjerne ha noe med litt mer edge og litt output uten at det skal utelukke alt som ikke er vreng! Forsterkeren min hjelper meg langt på vei med lyden også da... Jeg tenker jeg gjerne kan ofre litt trykk til fordel for lydkvalitet siden forsterkeren min er en førsteklasses vreng og kan gå veeeldig langt opp i gainspekteret når jeg bruker OD-3en til å toppe det hele av!

For å si det veldig enkelt: Jeg vil gjerne ha en pickup som kan gjøre alt!

Jeg vurderer DiMarzios Norton i stol og PAF pro DP151 i hals... Dimarzios litt "kvassere" lyd en Seymour Duncan er noe som jeg liker ganske godt, men jeg regner med båe SD og andre merker der ute har alternativer jeg burde sjekke ut! Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norton er ganske lik superdistortion, men har litt mindre output og litt mer PAF-lyd i seg for å være litt mer allsidig, men bevares! Superdist er en knall pickup og ville kanskje vært valg nr1 for meg dersom jeg skulle gått for noe heavyere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.