Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris for ungdommer


Mark-Knopfler95

Anbefalte innlegg

Hei! Hadde ikke peiling hvor jeg skulle legge denne tråden, så håper det var greit jeg postet den her.

Læreren min sa at jeg burde søke på en pris vi kunne søke på som deles ut til ungdommer. Kan søke etter noe jeg har lyst å kjøpe, som kan hjelpe meg til å bli bedre i det jeg holder på med. Kjenner noen som har fått 5-6000 når de har søkt.

Har lyst på noe utstyr som jeg kan spille inn med, og regner med jeg trenger et pc-program til å redigere osv på. Har spilt inn en cd på klassisk gitar med en kompis, med hjelp fra vår forrige gitarlærer. Da brukte vi bare en enkel recorder som tok opp lyden, og den ble lagt på pc og finpusset litt der. Ble veldig bra lyd da, men har hørt at det kan være lurt å kjøpe 2 mikrofoner til å spille inn med. Kan ikke mye om dette, og vet ikke helt hvor dyrt dette blir, trenger nok ikke å være alt for avansert. Har lyst til å kunne spille inn både på klassisk gitar og på el-gitar. Trommer og slikt blir det nok ikke noe av.

Spiller mest klassisk gitar, men siden jeg har begynt å spille mye el-gitar, har jeg også lyst på en bedre forsterker. Har bare en billig Soundking 20 watts forsterker som ikke er av det beste. Har kjøpt en ny el-gitar, en Gibson Les Paul Studio, og lurer på hvilke forsterkere dere kan foreslå til en grei pris?

Vet ikke hva jeg bør søke på, om det er en forsterker eller utstyr til å spille inn med.

Håper på raske svar, fristen går ut 00.00 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn Zoom er en stereo flyttbar opptaksenhet med noen effekter innebygget samt to bra mikrofoner i X/Y- plassering, en Shure SM 58 er en mikrofon. Det blir to helt forskjellige ting. Hvis noen har fortalt deg at løsningen på opptaksbehovet ditt her en SM 58, så er trolig det vedkommende vet om opptak navnet på mikrofonen, og der slutter det. Men i og for seg ikke et dårlig råd. Har du kort tid, så er en sånn Zoom- sak noe av det mest fleksible og bra produktet du kan kjøpe. Du kan bruke den som bærbar opptaksenhet, lydkort, preamp, effektboks, i det hele tatt, lydens svar på "Sveitsisk lommekniv". I tillegg tar den opp veldig bra. CD- kvalitet.

Hva du trenger av "opptaksprogram" varierer veldig med behovet, tålmodigheten og slikt. Men i gratis/billig, men fortsatt helt brukandes- segmentet finner du Audacity, helt gratis, og Reaper, nesten gratis. Begge er helt konge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte at en Shure sm58 skulle også være bra å bruke? Hva er forskjellen på en slik og en Zoom H4N?

Bruk google ! ;)

Forskjellen på en Shure Sm58 og en Zoom H4n er ganske så stor ...

Hva vil dere anbefale?

Zoom H4N ! :-)

Tenker det blir innspillingsutstyr jeg søker på, forsterker kan jeg kjøpe utenom.

Så trenger jeg vel et musikkprogram? Har dere noe å anbefale der?

Cubase LE følger vel med Zoom H4N ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Da får jeg satse på en Zoom H4n da. ;)

Hvordan er den til å spille inn 2 klassiske gitarer med?

Om dataprogrammet ikke er gratis, det gjør ikke noe. Får jeg penger nå når jeg søker kan jeg bruke penger på det også. Vet om en som kjøpte Cubacase for pengene når han søkte, brukte 5000 på det. Hva tror dere om det programmet? Er jo litt dyrt, men er det verdt det?

Så må jeg vel ha et sånt eksternt lydkort, men det har jeg ikke mye peiling på. Hvor mye penger går til det tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Da får jeg satse på en Zoom H4n da. ;)

Hvordan er den til å spille inn 2 klassiske gitarer med?

Om dataprogrammet ikke er gratis, det gjør ikke noe. Får jeg penger nå når jeg søker kan jeg bruke penger på det også. Vet om en som kjøpte Cubacase for pengene når han søkte, brukte 5000 på det. Hva tror dere om det programmet? Er jo litt dyrt, men er det verdt det?

Som sagt så følger Cubase LE med Zoom H4n. LE versjonen er kraftig nokk før di fleste ...

Så må jeg vel ha et sånt eksternt lydkort, men det har jeg ikke mye peiling på. Hvor mye penger går til det tror dere?

Du kan bruke ZOOM:en som lydkort/interface (USB).

Google ZOOM H4n så finner du masse info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.