Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ønsker meg en sånn, men vet ikke hva det er


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Jeg har en meget fjern bekjent som har bygget seg en slik bass med denne fasongen. Det er den beste bassen jeg noensinne har spilt på. Balansen er helt fantastisk, og den smyger seg inn til kroppen din, håndstillingen er helt rå.

Siden han har lagen en med slik fasong, tror jeg kanskje han har kvartet utseendet fra et eller annet sted.

Jeg ser at Ed Roman lager en, det er der jeg har kvartet bildet, og vet at Cort lager en som ligner ganske mye, men er det noen som kjenner til "originalen" av denne? Tror ikke jeg har lyst til å bestille en fra herr Roman, i hvert fall ikke uprøvd, og det er litt langt til Las Vegas. Dessuten koster det for tiden 100 USD å komme inn i butikken hans, og de pengene får man ikke igjen hvis man ikke handler. Han er ikke snau!

caesar_fr_700px.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalen er Curbow Bass XT-33, men Greg Curbow selv dødde i 2005, så de lages ikke lenger. Det nærmeste du kommer er nok Roman, men... Cort har som nevnt en model designet sammen med Greg Curbow ( http://www.cortguitars.com/basses/curbow ), og de er kjent for å være ganske bra basser. Du har ikke lyst å gi Ed Roman pengene dine, da han klarer å fremstå som den største tullingen i Amerikansk instrument-bransje..

Let på Ebay eller få Listerud til å bygge en kopi til deg.

...Hva jeg vet... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for info, TF. Jeg visste jeg hadde sett den før..

Har sett på Ebay, og det er null til salgs. Originalene er sikkert svinedyre uansett. Den lokale musikkpusheren har en Cort hengende, den får jeg sikkert låne.

Til den på bildet- tror ikke jeg trenger en med så mange bånd. Det å drive og pipe oppe i diskanten har jeg gitarer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.