Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

justering av gitar


Gjest MadFish

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en stagg akustisk stålstrenge gitar

http://audio-media.no/Avdelinger/Musikkinstrumenter/Gitar/Akustiske-gitarer-med-mikrofon/Stagg/Stagg-SW203CETU-N-Gitar-western-cut,-tuner-og-inb-mikrofon,-natur-SW203CETU-N.aspx

Er forsåvidt fornøyd med lyden i gitaren, men den er veldig tugspilt, også blir lyden dårlig vist jeg setter på noe annet en kun bronze strenger(phosphor låter ræva) . Var på en musikksjappe her om dagen å prøvde diverse andre gitarer,

de var en drøm å spille på iforhold. Han i butikken nevnte også på at det var mulig å justere gitaren min ved å slippe ned sadelen og sporene til oversadelen for å gjøre gitaren mer lettspilt. Men siden det er en såpass billig gitar er det verdt innvisteringen? er også noe bekymret for at jeg vil få mer kliring i strengene vist dette gjørest pga selve halsen ikke er av beste kvalitet :S

Endret av MadFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mest "tipping", men ja, trolig vil gitaren din kunne tjene på en skikkelig setup. Det er ofte ikke så veldig mye som skal til, og det er litt begrensede justeringsmuligheter på en kassegitar.

Når det er sagt, så er det umulig å si noe sikkert uten å se gitaren. Hvis noen påstår noe skråsikkert angående det, så juger de. Man må se gitaren, måle, kikke osv for å si noe mer nøyaktig enn "ja, kanskje, jeg vil tro det kanskje er noe å hente". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg ville tenkt på, var stramming av hals, slik jeg ser spørsmålet ditt. Men uten å ha sett gitaren, er det klart jeg ikke kan være kategorisk. Dersom gitaren var godt spillbar da den var ny, har jeg nok ordene greit i behold. Ta turen til en kyndig reparatør. Det kan være han vil fortelle deg hvilket potensiale den har. Og om den er "beyond custom" vil du sannsynligvis kunne ha nytte av denne linken her. http://www.dinside.no/6893/dine-rettigheter-etter-kjopsloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det første jeg ville tenkt på, var stramming av hals, slik jeg ser spørsmålet ditt. Men uten å ha sett gitaren, er det klart jeg ikke kan være kategorisk. Dersom gitaren var godt spillbar da den var ny, har jeg nok ordene greit i behold. Ta turen til en kyndig reparatør. Det kan være han vil fortelle deg hvilket potensiale den har. Og om den er "beyond custom" vil du sannsynligvis kunne ha nytte av denne linken her. http://www.dinside.no/6893/dine-rettigheter-etter-kjopsloven

Tok en mac-gyver selv. Filte ned undersiden av nøtta og sadelen med sandpapir. Sikkert ikke helt etter boka men. Gitaren ble mye lettere å spille. Men tror nok jeg tok litt for mye av sadelen. har fått strengklirr i some bånd nå :P hehe. Men er ikke så nøye, var en billig gitar. Kjøpte like greit ny, bestilte en furch durango d40cm

på innpuls, uprøvd XP hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det er ikke noe problem å fore opp sadelen såvidt det er igjen. Det strides litt om hvilket materiale man bør bruke, noen bruker hardt treverk, andre bruker "hvasomhelst", for eksempel striper av gamle kredittkort.

Bare for å følge på i siste liten... det er ikke det verste man kan gjøre å lage en ny sadel heller. Leggbeinet til ei død ku funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.