Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Butikk i Oslo som intonere/justerer strenghøyde etc


Rødvin

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle levere inn gitaren min til en butikk for å få den intonert skikkelig og også justert strenghøyden. Noen som har noen anbefalinger/erfaringer om hvor jeg bør gå? Immerslund er vel den butikken som er nærmest meg, men har de flinke folk der?

Hørt mye bra om Guitar Workshop på Bekkestua, men føler det er litt for langt å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de nesten overalt.

Sjekk ut Imerslund ;)

Edit: Jan Braaten er veldig flink, han har justert gitarene mine, er veldig fornøyd. Anbefaler han. :)

Jeg får vel ta en utfordring jeg da, og invitere deg til Bekkestua likevel, til tross for avstanden... Hos oss kan du velge mellom meg eller Jan Braathen på setupjobber, vi starta Guitar Workshop AS sammen Jan, Jonas Fjeld og jeg, ser du. Uansett, dersom gitaren din har nogenlunde bra treverk og slikt, kan jeg garantere deg et "turbo-setup". En "standardmal" jeg ofte bruker, er følgende: 1. bånd, høyde under strengen: 0,010" på diskant sida, 0,013" på bass-sida. Dette justerer jeg med sadelhøyden. Neck-relief (kurven på halsen - avstand under strengen): 0,004" i 5. og 9. bånd, strengehøyde i 17. bånd: 3,5/64" eller tilnermet oversatt, rett i underkant av 1,4 mm. For ordens skyld: 0,010" er det vi vanligvis kaller en "null-ti-streng"... Jeg tar selvfølgelig også utgangspunkt i gripebrettradius også for å få riktig kurve på stolen. Folk med 9,5-12" gripebrettradius foretrekker likevel ofte 11-14" radius ved strengestolen. Du kan ringe Guitar Workshop hvis du vil ha levert gitaren din enten til Jan eller meg (6753 9170) Trond Tufte, Guitar Workshop - P.S. hvis det er vanlig setup uten behov for justering av bånd (fretjobb), kan jeg ta det mens du venter - forutsatt at butikken ikke koker over av kunder. Men ring først - så vi kan "få stilt en diagnose" Endret av Guitarexpert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er ca prisen på et slikt setup hos dere? :)

Det avhenger jo av hvor jevn gitaren din er i utgangspunktet. Vi har nok ikke den laveste timeprisen i klassen, vi tar 750 inkl. Mva, men erfaringsmessig jobber vi ganske raskt. Uten komplikasjoner eller behov for fretjobb (sliping av bånd) tipper jeg 1/2-time, altså 375,-Kr. Vi avtaler selvfølgelig omfanget på forhånd. Endret av Guitarexpert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan annbefale Trond på det varmeste.

Han har justert og fikla litt på noen av gitarene mine og de har blitt knallbra hver gang!

Jeg justerer mine egne gitarer men en skikkelig pro-jobb fra en som han er noe annet!!

Kall det mojo hehe.

Dessuten er han jo et levende leksikon når det gjelder ting som Mesa og ESP (og en haug andre merker)

Artig å ha en slik ressurs her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.