Web Analytics
Jump to content

Beste "elgitarplate"?

Guest

Recommended Posts

Hvilket album av hvilken artist mener du har hatt mest å si for deg med hensyn på inspirason til å begynne/fortsette å spille gitar. Altså du først tenker på når noen sier "elgitar"?

Jeg tilhører den skolen som først fikk opp øynene for elgitar av han kortvokste australiern i skoleuniform. Slash står også mitt hjerte veldig nært, men Ac/Dc var hakket kulere fordi de ikke var blærete amerikanere, men rockegale australiere!

Ac/Dc var hakket kulere fordi de ikke var blærete amerikanere, men rockegale australiere!

kommer ikke de fra storbritannia?

hvilken elgitar cd liker jeg best? hmmm....

jeg har egentlig ikke noe klar favoritt, men akkuat nå liker jeg steve vai sin alien love secrets ganske godt. Mest på grunn av tender surrender, da...

Hm. Ble frelst av Zeppelin I-IV, og det var vel det som startet det hele. Har trikset, mikset, hørt og eksprimentert mye etter at jeg begynte å spille. Tror dette har vært lurt. Har vært innom mange aspekter ved gitar, noe som er en god erfaring, uten at det på langt nær gjør meg erfaren. En annen ting som ga meg et voldsomt kick var da jeg kjøpte min første Satch-plate, Surfing With The Alien.

Er ikke Surfing With The Alien en Satriani plate da?

Metallica var det som startet opp mitt gitar elsk... Begynte faktisk å digge de ved å kjøpe Load Så ble det And Justice... Så det skikkelig metallica elsket kom med Metallica...

Men Ac/dc var like rundt svingen en pitteliten stund etter og fikk meg til å digge mer. Highway To Hell startet det opp, så Back in Black så flere... Så kom flere og flere og flere og flere! Nå greier jeg ikke å si hvilket band/artist som er min favoritt...

Nå i det siste har jeg funnet mye Jimi Hendrix saker.. Bra saker :arrow:

AC/DC er fra Australia jo...

Men det er jo ikke så fryktelig stor forskjell på den australske dialekten og den britiske.

Kom på at jeg ikke nevnte plate selv :P Det må bli ikke et album men Big Gun singelen! Jeg får fremdeles gåsehud når jeg hører gitaren vræle de første akkordene..