Web Analytics
Jump to content

Gibson Explorer

Yo9
 Share

Recommended Posts

hei hei .. nå har jeg myst på ebay/youtube/wikipedia/forums/gibson/esp i 2 dager ..

er på leitings etter gibson explorer UTEN plekterbrett!! men finner ikke noe egentlig! kan ikke noe for det men di ser så SYKT digg ut ! :wub:

eller må jeg rett og slett se på ein ESP (ikke LTD) ?!

ser di selger ein ESP MX250 custom (metallica explorer) på finn . http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25174482

hva mener dere ? er explorer noe å samle på ?

EMG pickupene litt av den "heavy`e" typen eller ? :blink:

Aphelion . . eg er med på den . så bare slikt ut i farten hehe :) Kahler Tremolo. . er det lett å påvirke lyden vist du ligger hånden over der ? har ikke hatt noen gitarer med eit slikt hardware

jeg har gibson custom slash som duger i massevis og ein haug med gamle gitarer av all slags

. men hadde vert ok med ein gitar til . . og ein til . og enda ein .

rart det der hehe :)

Ett par linjer om EMG-pickupene. Jeg sitter her nå med en Gibson LP Standard (Faded) med Burstbucker Pro's og en ESP Eclipse II med EMG 81/81 og 18V mod. Her er mine observasjoner etter som jeg går gjennom de seks kanalen på Triamp'en med de to gitarene:

Clean - EMG med 18V mod låter overraskende bra clean. Mye mer output en BB'ene, men veldig clean. Synest personlig ikke BB'ene låter fantastisk clean, men hvilke humbuckere gjør det? :)

Lite/middels vreng - Her drar BB'ene ifra. Låter feitere, mer "organisk" og innbyr i langt større grad til rock'n roll enn EMG'ene. BB har mye mer bunn og en del mindre mellomtone enn EMG.

High-gain - Her er vi i EMG-land. Det skal ikke allverden med gain til før BB'ene låter grøtete og udefinterte. Den mer fremtredende mellomtonen til EMG kommer virkelig til sin rett og det låter tight og definert nesten uansett hvor mye vreng en drar på. EMG'ene er det også mye mer trøkk i. Hjelper på med en boost når jeg spiller på LP'en, men foretrekker uansett EMG'ene.

Kanskje en litt meningsløs post, men sier kanskje litt om forskjellen på det som på papiret skal være to radikalt forskjellige pickuper.