Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bogner Alchemist 112 vs Marshall MA50C


antos

Anbefalte innlegg

Kjenner ikke Marshallen, men har en Bogner Alchemist, og det er en knall amp. Bra vreng, crunch og clean og med ok reverb og delay.

Liker reverben i Fender amper bedre, men helt grei reverb.

Både 20w og 40w funksjonen er bra. XLR kabel til footswitchen som følger med.

Hadde kjøpt ny Alchemist om den ble borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan synes du bogneren er til mer heavy rock? Har selv en Bogner Alchemist 112. Veldig bra amp, men føler gjerne jeg kunne trengt litt mer vreng til noen låter. Vil en boss od-3 gjøre susen her gjerne? Vil marshallen stille i en klasse under bogneren? Har stort sett bare hørt positive ting om Bogneren, kjenner ikke så godt til Marshallen selv heller.

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt pedaler forran enda, bortsett fra GT10 men det gikk fint det..

MEN jeg spiller lite Metall hehe, men duger til GnR, og den type.

Men ikke vent deg JCM800 og 2 stk 4x12 ala Slash for da bør du nok ha en hmmmmm ja en JCM800 ;-)

Men Alchemisten er jo en duglig bra allrounder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OD-3 er en flott sak med MYE vreng, men.. Jeg ville kanskje, muligens foretrekke en tubescreamer for metal. OD-3 er "mykere" i lyden, selv om den har mer vreng. Mens TS'n er en smule mer aggressiv med mer mids og en smule tightere.

Altså.. Begge gode til sin bruk, men jeg har begge to og foretrekker TS en smule mer til metal og OD-3 til rock, blues og lignendes ting, selv om den duger flott til metal også.

JEg vet ikke hvordan ampen din låter, aldri prøvd den. Men har du en bra crunchlyd på den og er ampen greit mottagelig for pedaler, så er det absolutt mulighet for å spille metal på den med en god overdrive i front :)

Da gjelder det å stille ampen på en god, solid crunch og bruke overdrive til å "booste" signalet ved å stille lite gain og volumet på full gulle på pedalen. Ikke omvendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.