Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bil polish på gitar


stensen

Anbefalte innlegg

Jamen da er vi to. Jeg polerer ikke gitarer, jeg heller. Men at noen kan synes det er en grei ting å bruke tid på, er helt OK.

Og du- de felgene på den Saaben er skikkelig kule. En perle.

Det er originalt Aero tilbehør. Samme med understell og motor som også fikk "Aerofisering" fra fabrikk. I tillegg er det en U.S. Edition som medfører en del ekstrautstyr som cornering lights, sideryggelys, ekstra kjøleaggregat med vifte i hatthylla m.m. Bilen har enda ikke passert 200.000 km, men begynner nok likevel å merke tidens tann tross alt, så jeg begynner å spekulere på å overlate den til en entusiast som har bedre tid og større interesse i å bevare den enn meg.... (Når vi nå først er langt utenfor tema ) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AG og Megs produktene det snakkes om her, er såkalte fillere. I beste fall fyller de bare riper og skjuler defektene.

Skal man ha skikkelig resultat må man nok regne med å fjerne noen få MY av lakken. Poleringsmidler med slipemidler som Scroll-, 3M- og Megs proffserie vil etter min mening gi et helt annet resultat. Om man ikke vet hva man helt driver med, kan man kjøpe middels pads og middels(altså produkter som ikke inneholder veldig grove slipemidler, men som fjerner Swirls, oksidasjon og får opp glansen) poleringsmidler fra nevnte proffserier, og heller gjøre jobben for hånd, selv om en DA eller roterende maskin vil være å foretrekke på de store flatene iallefall..

Ellers er det jo bare å spørre om man lurer på noe, så skal jeg prøve å hjelpe etter beste evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å sammeligne biler med gitarer, Audun og CastorFiber :-)

På hvilken måte?

Behandling av lakk. Som i BILpolish på gitarlakk. Borge nevnte det å ta vare på ting ifht. riper osv, og nevnte bil, Castor dro den litt lenger og jeg dro den helt på siden... På en måte prøvde jeg vel bare å fortelle at jeg tok vare på tingene mine, selv om jeg ikke polerer gitarene mine med voks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AG og Megs produktene det snakkes om her, er såkalte fillere. I beste fall fyller de bare riper og skjuler defektene.

Skal man ha skikkelig resultat må man nok regne med å fjerne noen få MY av lakken. Poleringsmidler med slipemidler som Scroll-, 3M- og Megs proffserie vil etter min mening gi et helt annet resultat. Om man ikke vet hva man helt driver med, kan man kjøpe middels pads og middels(altså produkter som ikke inneholder veldig grove slipemidler, men som fjerner Swirls, oksidasjon og får opp glansen) poleringsmidler fra nevnte proffserier, og heller gjøre jobben for hånd, selv om en DA eller roterende maskin vil være å foretrekke på de store flatene iallefall..

Ellers er det jo bare å spørre om man lurer på noe, så skal jeg prøve å hjelpe etter beste evne.

Hm- slike produkter, hvor får man kjøpt det som "amatør", da? Dessuten, fikler man litt med gitarer, så trenger man liksom ikke femliterskanner. Finnes de i fornuftige pakninger, eller bare i store kvanta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.