Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Diamond testet i Musikkpraksis


rocktrond

Anbefalte innlegg

I siste nummer av Musikkpraksis var 3 hele sider viet til en test av Diamond Phantom og Diamond Nitrox toppene. Annbefaler å lese - både for å lære litt om Diamond, men også for en god latter. Skjalg Råen (bl.a. kjent som Åge Aleksandersens gitarist) skriver veldig morsomt :)

MP er ganske strenge på reproduksjon/kopiering av innhold - så jeg kan desverre ikke poste en pdf og bruke i markedsføringsøyemed, men tillater meg noen få sitater

Nitrox

Med gain på ca kl 9 høres det ut som Nitrox har spist en to-tre andre forsterkere til frokost, og derfra opp til full pupp legges det på mange kubikkmeter med gain.
Å gå fra industriell til deathmetal-type lyder er fort gjort, og det er nok bånn i denne ampen til å rive hus.

Phantom

På full spiker låter det ganske vintage Marshall, med bånndrag så det holder. (om clean kanalen)
Masse sustain, masse bånn, MASSE gain og en EQ som var enkel å jobbe med.

Konklusjon

Begge ampene fremstår som solide og meget velbygde, og ser unektelig veldig stilige ut med sine LED belyste chassis.
Her får du noe som ikke er allemanseie, som lyser opp tøffere en toget på scenen, og som låter riktig for deg med preferanser fra hard rock til metal.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt Breed live, og den Diamond-toppen gitaristen brukte låt jævlig fett! Er vel en Nitrox han bruker?

Karlsen lånte en Nitrox topp som han brukte på 3 jobber (mener jeg).

Var på konsert i Trondheim der han brukte Nitroxen, og i mine ører gruste han gitarlyden til begge gitaristene i bandet som spillte før dem (Powerball og Rectifier).

Han likte toppen veldig godt selv, men som musikere flest er han ikke en rik mann, og fikk ikke kjøpt toppen, selv om han hadde lyst. Men ikke umulig at han kjøper en etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle hatt en "like" knapp som på Facebook :P

haha, savner en sånn ja :lol:

Bare vent du! Overlever du i 2-3 år, så er det en bølge her på forumet som er ferdig med utdannelsen og er klare til å bruke pengene sine på produktene dine :D

I mellomtiden må dere andre holde sjappen til Rocktrond i drift^^

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.