Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall eller Boss effekter (eventuelt andre merker)


Seb

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde en tråd her tidligere om hvilke typer (distortion, flanger, osv.) effektpedaler dere anbefaler.

Og nå skal jeg innen 1 uke kjøpe meg et par single effektpedaler, men da kommer spørsmålet: Hvilket merke?

Jeg har vurdert marshall effektpedaler, for de skal være ganske gode og rimelige. Men så vet jeg at Boss har ekstremt gode pedaler, men de er mye dyrere.

Et sted imellom 2000-3500 kroner tenker jeg å bruke på effektpedaler

Hvilket merke ville dere ha kjøpt av disse to, eller anbefaler, eller har egne erfaringer med?

Endret av Seb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, dette er det vel umulig å gi et klart svar på :) Personlig syns jeg både Boss og Marshall-bokser gir veldig mye for pengene. Du bør sammenligne pedaler så langt det lar seg gjøre og velge ut fra effekt, lyd-/byggekvalitet og pris. Boss har nok flere "klassiske" kjente pedaler fordi de har vært lengre på markedet, men etter hvert har veldig mange profesjonelle musikere Marshall-pedaler på brettet sitt. Tror ikke du trår helt feil med hverken Boss eller Marshall, men de aller fleste butikkene har nok størst utvalg av Boss. Får du forresten tak i en original Marshall Guv'nor-pedal (den flate stålboksen) har du en vanvittig bra vreng i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, så vil jeg på det sterkeste råde deg til å gå i en butikk og teste de aktuelle pedalene. Det er så mange meninger om hva som er en bra vrengpedal, så det bunner til slutt i hva en selv synes låter best. Når du har funnet dine kandidater hadde jeg sjekket bruktmarkedet aller først, for det svært lite som kan gå galt med en Boss-pedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er ikke Marshall pedaler i utgangspunktet noe rimeligere enn Boss pedaler egentlig. For det andre er det ikke slik at det ene merket er bedre enn det andre. Med pedaler må man sammenligne pedal for pedal hva angår både pris og hva pedalen gjør/hvordan den låter. Selv har jeg noen Marshall pedaler og ikke en eneste Boss pedal i bruk, men det sier bare noe om hvilke pedaler jeg har funnet og faktisk likt, og veldig lite om noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du bør tenke på er hvordan låter pedalen sammen med din amp og hva slags musikk du spiller. Noe pedaler er en one trick ponny, mens andre igjen er veldig allsidige. Selv har jeg gode erfaringer med Marshall JH-1 (Jackhammer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått for en god overdrivepedal, en god high gani distortion og en delay eller noe sånt hvis jeg var deg, men det er smak og behag!

Tubescreamer er genial. Men kan godt klare seg med noe enkelt ala BluesDriver eller Boss SD-1.

AV distortion så syns jeg ihvertfall at Boss har tatt seg opp der i det siste. Metal Core tror jeg den het, den hadde en syk brøl og tight sist jeg prøvde den. Ble faktisk overrasket over lyden på den, ettersom jeg har hørt en del dårlige distortion fra Boss tidligere :)

Men det er et hav av andre gode merker på markedet nå da, som er verdt å sjekke ut.. Zvex Box of Metal, HT-Dual ++

Anbefaler deg å kjøpe et par gode pedaler fremfor mange kurrante!

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.