Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Krølle kommer med nye låter og jobber med ny mix!


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Da var det på tide for å endelig komme med noe nytt.

Denne gangen blir det en sang som er litt mindre metall (forhåpentligvis) enn tidligere, og mye mer groove-basert.

Først og fremst vil jeg ha konstruktiv kritikk på miksen. Jeg merker selv at overheadene til tider er for høye, men ride'n drukner i miksen ellers. Hi-hat'en er også for høy. Ellers noe?

Utstyr brukt:

min trofaste Echo Audiofire 4.

Epiphone Les Paul Custom Prophecy GX

Squier ettellerannet Jazzbass

Guitar Rig 4

EzDrummer

Cubase 4

Klikk her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicken har litt mye hale etter min preferanse, men det er ikke noe gæli i det. Skarpen er tight og fin, kanskje litt mye low-end i stereo. Er kronglete å tweake sånt fordi flere trommer går inn på samme mic om man bruker trommer fra et originalt sett.

Ezdrummer sier du? Syns jeg kjenner igjen den ene china'en fra Avatar (den som går ut til høyre).

Du nevner allerede at hi-hat er høy. Det vil være fordelaktig å bruke litt tid på å sette velocities der det trengs. Det er sykt sjeldent at man trenger 127 på noe. Da skal det skje veldig mye i miksen hvor du trenger et instrument til å skjære gjennom. Vekslende velocities på skarpen hvor du bruker den til fills vil også gjøre trommene i sin helhet litt mindre drum-machine-aktig.

Du kan også prøve å hive på en kompressor på bassporet, slik at den virker mer konsis i lydnivået. Hvis den begynner å peake på enkelte toner etterpå, er det bare å kjøre på med EQ for å trimme vekk litt.

Ellers har miksen bra dynamikk, om vi ser vekk fra rytmesporet.

Vil høre mer! Få litt progresjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicken har litt mye hale etter min preferanse, men det er ikke noe gæli i det. Skarpen er tight og fin, kanskje litt mye low-end i stereo. Er kronglete å tweake sånt fordi flere trommer går inn på samme mic om man bruker trommer fra et originalt sett.

Ezdrummer sier du? Syns jeg kjenner igjen den ene china'en fra Avatar (den som går ut til høyre).

Du nevner allerede at hi-hat er høy. Det vil være fordelaktig å bruke litt tid på å sette velocities der det trengs. Det er sykt sjeldent at man trenger 127 på noe. Da skal det skje veldig mye i miksen hvor du trenger et instrument til å skjære gjennom. Vekslende velocities på skarpen hvor du bruker den til fills vil også gjøre trommene i sin helhet litt mindre drum-machine-aktig.

Du kan også prøve å hive på en kompressor på bassporet, slik at den virker mer konsis i lydnivået. Hvis den begynner å peake på enkelte toner etterpå, er det bare å kjøre på med EQ for å trimme vekk litt.

Ellers har miksen bra dynamikk, om vi ser vekk fra rytmesporet.

Vil høre mer! Få litt progresjon :)

Slike poster liker jeg! :)

Det med hale på basstromma må du nok forklare litt mer, skjønte ikke helt hva du mente...

Og trommene er kun EZDrummer ja, ikke noe Superior Drummer her i gården. Det med Hi-Hat og skarpen skal jeg nok få fikset på også.

Men bassen og kompressor? Jeg syns at jeg hadde en ganske heftig komprimering på den fra før, får se litt nærmere på det ved anledning..

:blink:

Noe galt med at jeg ikke har hørt om de? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.