Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken volumpedal?


CasuS

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter volumpedal. Har tidligere eid en Ernie Ball 6166. Har nå en Goodrich (som ikke duger). Trenger en pedal som går fra 0 lyd til unity. Det utelukker Goodrich...

Har sett litt på Hilton ME262-B. Noen som har erfaringer med den? Virker lovende, både med tanke på lyd og at man kan justere punktet for 0 volum - max volum.

Må uansett være en pedal av høy kvalitet :)

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan utelukker det Goodrichen? Spør fordi jeg er nysgjerrig, har aldri testa Goodrich..

Er mulig det er forskjell på Goodrich pedalene.. Min er i hvertfall slik at det er umulig å få hele spekteret (fra 0 lyd til unity gain). Grunnet "tråden" i pedalen ikke tillater full vandring på potmeteret. Så alt etter hvordan man justerer den, går den fra enten 0 til ca. 80% av unity eller fra 20% til unity.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en volumepedal jeg synes er ergonomisk god for foten, siden jeg ofte står med høyrebeinet på nettopp den.

Min pedal er noe jeg har laget selv ut av pedalen til en gammel Morley oilcan echo.

Den er optisk. Dvs. en gardin åpner og lukker for en lysfølsom motstand (LDR). Da får du aldri problem med støv i pot osv.

Må bytte pære en gang imellom da.

Grunnen til at jeg liker denne er at den har forholdsvis lang vandring på pedalen, og den stopper ikke når brettet står vannrett.

Du kan til og med vippe tærne litt nedover før du har full styrke.

Morley lager selvfølgelig reine volumepedaler, så du slipper å mekke selv, og de nye er vel muligens aktive også, men har samme vandring på pedalen som den jeg beskriver her.

Har også en gammel Morley wah wah som er min favoritt av akkurat samme grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.