Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar til deth / black metal


Abigor

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ble en brukt ltd JH-600 på meg. Som egentlig passer meg bra siden vi covrer en låt fra Slayer.

Gutta i Nile spiller med 0.070, 0.050, 0.038, 0.017, 0.012, 0.010 og 0.070, 0.048, 0.038, 0.026, 0.017, 0.013.

De spiller med b-tuning og dropp A, hvis jeg ikke har missforstått. En slik gitar blir tung å spille på, og trommisen vår hårer ikke gitarene på øvingsrommet hvis vi tuner så dypt. Men en dag når jeg har lært meg å spille gitar skal jeg ha en virkelig EVIL metalløks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser heller ikke hvorfor den blir så tungspilt..?

LTD er no tross at aget for å tåle den slags ;)

Det med dyr stemming og trommis.. Da er det viktig å bruke mindre gain, mindre bass og mer mids enn ved vanlig stemming.. Så blir det ihvertfall tight, rent og bra.

La bassisten ta seg av bassfrekvensene. Syns også at 70-10 er litt vel lite til B-tuning.. Ville gått for det andre, dvs 70-13 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok snakk om sjustrenger med 70-10, Troll, og 70-13 på vanlig gitar.

Burde forsåvidt ikke være noe problem å få trommisen til å høre deg, selv med dyp stemming, bare du skrur opp mids! Crank midsa eller sett de i det minste på klokka 3, eller noe rundt der. Ikke ha for mye bass heller. Noe over klokka 1 blir for mye, som oftest.

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.guitarworld.com/article/exclusive_nile_video_lesson

Begge bruker 6 strenger. Tenker bare at det blir tyngre å trykke inn strengene, og at det krever mere kraft. Når du har spillt så kort og lite som meg, og på en gitar som ikke er helt optimal. Så er det en stor overgang. Men en dag når jeg flyr opp og ned skalaer og krafta er i fingrene, da skal jeg spille dypt fort og rått.

Jeg har forbedringspotensiale både på teori og fingerflytting, og har nå som en regel at hvis jeg sitter forran tv og ikke spiser, så er giteren i fanger og jeg terper på skala og ikke jukse med opp og nedslag. Det går sakte men har litt progresjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.