Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS


LuckyLuke

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Såklart, når det er snakk om custombygg er det personlige preferanser som er avgjørende. Men i klassen rundt 20-30k for gitarer av den typen (Relativt massive gitarer med doble humbuckere. Altså med gibson som "utgangspunkt") Står PRS veeldig støtt! De vinner kanskje ikke alt, men summa summarum tror jeg ikke det er mange merker som har samme kompetanse!

Men dersom du skal over 30k så kan jeg være enig i at mye av prisen for en PRS da kan ligge i kosmetikk. For all del! Du får en av verdens beste gitarer, men jeg mener bare å si at det er faktisk flere klasser OVER prs som kan enda dyrere gitarer enda bedre! Dragon gitarene til PRS ville jeg som musiker ikke kjøpt selv om jeg hadde råd. Kanskje som samler. Men jeg tror nok heller jeg ville prøvd å huke en slitt gammel Les Paul fra femti-seksti tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å la dette skli ut til en Ed Roman tråd. Det finnes nok av bevis der/her ute på nettet til å si at den fyren er det best å overse. Blant annet har han tydelig påpekt at han selger gitarene dyrere enn hva de koster, fordi mange da mener det er bedre og føler de gjør et "bedre" kjøp.

Kan ikke nekte for at en lønnetopp forandrer lyden, men å lete etter pene topper som låter bra vil jeg tro er et fordyrende ledd. Tross alt selger PRS noen gitarer med 10 top, og disse koster mer enn de "vanlige".

De testene til Guitarist kan si en god del, men trenger ikke gjøre det. Både Ibanez Jem 90th og Js 10th fikk full score på alt bortsett fra pris. Det vil ikke dermed si at alle synes de besitter god lyd og spillbarhet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare reaksjon er å lure på hvor mye ekstra man betaler for alt det fancy maset, med inlays og toppen og slikt. Foretrekker mye enklere utseende selv, så jeg ihvertfall kan ha en mistanke, gitt at det er en noenlunde seriøs produsent, om at noe i nærheten av alle av pengene går til spillbarhet, lyd og slike ting som virkelig betyr noe. At jeg syns gitaren er stygg i tillegg, gjør vel heller ikke lysten til å skaffe en noe større.

Hvah!?

Eh... At du personlig synes gitaren er stygg er jo greit nok. Det er jo smak og behag,men rest assured at det du betaler mest for er ikke "alt det fancy maset" men en av verdens beste gitarer... Det er LANGT mellom gitarer som er så godt stt sammen som PRS!

Nå mente jeg vel heller ikke at man betalte mest for de fancy tingene, men dersom jeg kan betale mindre for en gitar med like bra eller bedre lyd og spillbarhet, så holder det for meg. Nå må jo nevnes at jeg hverken har prøvd PRS eller konkurrentene (det være seg fra store eller små produsenter) innenfor samme prissegment, så det er umulig for meg å vite om det hele tatt lar seg gjøre å finne noe med like bra/bedre egenskaper, men uten fordyrende stæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et relevant spørsmål må synes jeg er på sin plass her. Hvor går grensen for hva som er sonisk kvalitet og hva som kun er looks? Hvis kun topp materialer og håndtverk er brukt ved 20k, betaler man ekstra for kun utseendet eller er det andre ting som koster?

Jeg kunne godt tenkt meg en PRS, gjerne uten innlegg og figurativ topp. Ta bort alt det som forskjønner utseendet. Sitter du fortsatt igjen med en toppers gitar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.