Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PRS


LuckyLuke

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kongefet gitar, men selv foretrekker jeg Standard 22 bedre. Syns gitaren blir litt for mye av det gode med quilted top og fancy innlegg i gripebrettet.

Spillbarhet kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ennå iokke har prøvd en skikkelig PRS. Ikke lett her i Fredrisktad ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongefet gitar, men selv foretrekker jeg Standard 22 bedre. Syns gitaren blir litt for mye av det gode med quilted top og fancy innlegg i gripebrettet.

Spillbarhet kan jeg ikke uttale meg om, da jeg ennå iokke har prøvd en skikkelig PRS. Ikke lett her i Fredrisktad ;-)

Når vi snakker om fancy innlegg i bånda så må den nok se seg slått av JEM7vwh feks. :P hehe, JEM er herlig...

Fin den gitaren, men ikke noe jeg ville kjøpt selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morty - erru gæærn ? Kan ikke bare løpe og kjøpe slikt. Skjønt kona er borte ei uke...mon tro om hun vil merke at campingvogna er borte ?

Hmmm.

Det stemmer nok med rundt 30 lapper. Ville nok heller hatt en Custom 24 med vib, men den finishen der er bare det råestelekkrre jeg har sett.

Har vært inne på det før, at prisen på slike instrumenter aldri står i forhold til spillbarhet i forhold til langt rimeliger gitarer. Imidlertid er dette en juvel som i tillegg spiller bra, og det er jo to ting på en gang..

Det er lov å drømme. Før eller siden kan det bli virkelighet. Drømte jo som ung om å eie en ekte strat - har jo hatt en G&L Legacy Special og har nå en HW 1 strat så det gikk jo i oppfyllelse. Drømte senere om en Takamine Santa Fe, og det har jeg også hatt.

Antar at jeg har det på samme måte som mange her inne, at man selger unna det en har for å realisere enda en ny drøm.

For min del er det slutt på dette, nå bare samler jeg og håper jeg aldri finner på å selge noe mere, eller retter sagt kjøpe noe jeg ikke har råd å ha hengende på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en gitarist som spilte på en slik på et utested her nede for noen uker tilbake. Smelta heelt! Utrolig fet gitar, og kanskje kulere in real life. PRS har mye fint altså, vanskeligste er vel kanskje å finne hvilken når du først skal leke i den prisklassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare reaksjon er å lure på hvor mye ekstra man betaler for alt det fancy maset, med inlays og toppen og slikt. Foretrekker mye enklere utseende selv, så jeg ihvertfall kan ha en mistanke, gitt at det er en noenlunde seriøs produsent, om at noe i nærheten av alle av pengene går til spillbarhet, lyd og slike ting som virkelig betyr noe. At jeg syns gitaren er stygg i tillegg, gjør vel heller ikke lysten til å skaffe en noe større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min umiddelbare reaksjon er å lure på hvor mye ekstra man betaler for alt det fancy maset, med inlays og toppen og slikt. Foretrekker mye enklere utseende selv, så jeg ihvertfall kan ha en mistanke, gitt at det er en noenlunde seriøs produsent, om at noe i nærheten av alle av pengene går til spillbarhet, lyd og slike ting som virkelig betyr noe. At jeg syns gitaren er stygg i tillegg, gjør vel heller ikke lysten til å skaffe en noe større.

Hvah!?

Eh... At du personlig synes gitaren er stygg er jo greit nok. Det er jo smak og behag,men rest assured at det du betaler mest for er ikke "alt det fancy maset" men en av verdens beste gitarer... Det er LANGT mellom gitarer som er så godt stt sammen som PRS!

Jeg har enda tilgode å se en test av gitarer i den prisklassen hvor PRS blir slått! Guitarist laina opp McInturf, Gibson, PRS, Taurus og en til singlecut for å finne den beste les paul spinoffen (Gibson hadde jo fordelen av å stille med orginalen da...) Dette er alle veldig dyre og bra merker, men PRS var hele tia litt foran alle bortsett fra på lyd som ble vunnet av McInturfen...

Har du råd til en PRS så får du valuta for pengene... Det garanterer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bare føye til:

Jeg vet om en fyr, Ed Roman som ikke er noe glad i de nye modellene til PRS, men merk at han ikke kan ta de hverken på kvalitet eller lyd eller spillbarhet og at han må sette de opp mot gitarer som koster 10 000 USD mer for å kunne peke på noe som er "dårligere"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.