Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor skaffer dere treverk?


Anbefalte innlegg

Hvis du tenker på kryssfiner i flammelønn eksisterer nok ikke det, og hadde det gjort det, ville du neppe villet betale det det ville kostet.. Skal du ha fancy og fint treverk blir bladfinér det rimeligste. Bladfinér er ca 0,5-1mm tykk og limes på toppen av annet treverk. Det er dette som brukes mye på gitarer, møbler osv. Dessverre er det både kostbart og en ganske komplisert jobb hvis du skal gjøre det selv i liten skala.

Hvis dette høres ut som en farbar vei, kan jeg hoste opp noen leverandører og gi noe instruks og erfaringer, da jeg har drevet en hel del med slikt.

Skal du bruke massivt treverk, blir det jo fort nødvendig med stavliming og høvling på så store flater. Materialkostnaden vil også fort bli meget høy for ting med slike dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "funnet" ett par møbelsnekkere i rundt der jeg bor (Stavanger) som skaffer div treverk. Bla. mahogny og "vanlig" lønn. Men flammelønn har jeg ikke funnet noen her i landet som selger, er selv på utkikk etter noen som skaffer det, blir litt dyrt å kjøpe på ebay i lengden, da fraktkostnadene ofte er høyere enn treverket selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar! Tok en telefon til både nilsson og oslo finerfabrikk, og de skulle undersøke saken. Det er snakk om bladfiner for å legge utenpå kabinettet/ lage "topplist". Har nesten gjort ferdig kabinettet i furu, og skal skaffe frontrekk o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.