Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup change på Ibanez RG


Rabbit2211

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Ibanez RG 370DX som jeg har tenkt på å kanksje bytte pickups på, det er 2 humbuckers INF3 og INF4 også en singel pickup INFS3. Har titta litt på nette men kommer så mye veldig forskjellig og forum som man må logge inn for å lese, så like greit å høre med the dudes and dudets her.

Hvordan er disse i forhold til f.eks EMG sine 81/84 eller hva de het og seymore?

Typisk nå så spør jo folk "kommer ann på hva du liker? " så her svaret der hehe

Jeg liker metal så en skikkelig metal lyd noen eks til pickups der?

Jeg liker også mer Classisk rock men der har jeg LP for nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er jo mye som er fint og flott- DiMarzio Tone Zone sammen med en Air Norton blir jo en morsom sak, for eksempel. Kikk på sidene, der er pickupene delt opp i forskjellige typer, så kan du velge selv.

Disse er jo passive, hvis du skal ha aktive pickups, er det ikke stort jeg har å bidra med. Formeg er det da bare å bruke EMG. Sjekk at du har plass til batteriet, eller føler deg komfortabel med å frese ut til batteriholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med å anbefale Custom Scream Hi-Gain settet(som noen EMG brukere har gått over til). ;)

Hvilke andre humbuckere er din nærliggende å sammenligne med?

Jeg har stort sett Suhr Aldrich eller EMG 85 i bridge i de fleste gitarene mine, men har også erfaringer med stort sett alle Duncan og DiMarzio hvis de kan være noe referanser?

Nice writeup i MP forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre humbuckere er din nærliggende å sammenligne med?

Jeg har stort sett Suhr Aldrich eller EMG 85 i bridge i de fleste gitarene mine, men har også erfaringer med stort sett alle Duncan og DiMarzio hvis de kan være noe referanser?

Nice writeup i MP forresten :)

Takk for MP kommentaren.

SD, Dimarzio, EMG, Suhr etc. lager meget gode mikrofoner.

Etter noen A/B tester mot SD(JB modellene) og EMG, så synes de gitaristene som er kresne på tone, at Scream settet er mer responsive og åpne.

Det låter ikke nasalt og "cardboard-box" aktig ut, ved testene. Mye av dette har med måten vi vikler mikkene på, og hvordan de vokses. Vi utarbeider en egen serie nå for de som spiller en meget tung form for musikk, og jobber tett med et par av gitaristene som har holdt på lenge i denne kategorien, under utarbeidelsen.

Endret av Cream T Pickups
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har tittet litt i jobb pauser nå og trur det blir bare knuckle painkiller og cold sweat men vet ikke om jeg skal bytte singel coil pickupen, og vet ihvertfall ikke med hva, den Trilogy Suite er jo ja som navne 3stk, så det blir jo litt betal for 3 bruk 1 hehe.

Se om jeg finner mer lyd sampler seinere i dag av painkiller og cold sweat.

Hørte noe av seymore duncan tidligere, mick thomson signatur pick ups, hørtes råe ut men aktiv da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm har tittet litt i jobb pauser nå og trur det blir bare knuckle painkiller og cold sweat men vet ikke om jeg skal bytte singel coil pickupen, og vet ihvertfall ikke med hva, den Trilogy Suite er jo ja som navne 3stk, så det blir jo litt betal for 3 bruk 1 hehe.

Anbefaler å gå for et sett med painkillers - da får du prisen for ett sett istedenfor to separate pickups. Neckpickup er ikke samme pickups som bridge, men laget for å komplementere denne. Og det er heller ikke noe problem å bare bestille senterpicupen fra Trilogy Suite settet.

Om det blir Bare Knuckle så håper jeg du kjøper fra en norsk forhandler da ;)

(ps - om du er ute etter en veldig moderne (djent/nedstemt) type pickup så har Bare Knuckle nettopp lansert en ny modell: Aftermath - Misha Mansoor (Bulb/Periphery) kjører nå disse) Edit: Her er et lydklipp med Misha som bruker disse pickupene på en 7-strenger

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(ps - om du er ute etter en veldig moderne (djent/nedstemt) type pickup så har Bare Knuckle nettopp lansert en ny modell: Aftermath - Misha Mansoor (Bulb/Periphery) kjører nå disse) Edit: Her er et lydklipp med Misha som bruker disse pickupene på en 7-strenger

Her har du et opptak gjort med en 6-strenger og Aftermath. Nolly tester Aftermath

Forresten RockTrond, hva tror du ca pris for en Aftermath med brunt chrome cover blir på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.