Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musik linja opptaks prøve?


Mons A.k Hanssen

Anbefalte innlegg

Før du begynner på VGS vil jeg anbefale deg å terpe norsken din, ellers vil du slite med å fullføre.

Men sånn generelt tips: spill heller noe du er trygg på enn å peise på med noe du stresser deg gjennom

og som ikke blir bra.

først og fremst norsken min er helt fin bare at jeg følte for å skrive feil takk skal du ha.

og for det andre så er den sangen rimelig øvd in for en stund siden jeg bare lurte på om jeg skal gjøre den om på et vis jeg ikke helt hvet hvordan skal gjennomføres. vil vise flere aspekter av bass og ikke bare showe med fancy tapping osv.

Endret av Mons A.k Hanssen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og fremst norsken min er helt fin bare at jeg følte for å skrive feil takk skal du ha.

Og her kommer noen med et velment råd også svarer du på den måten. Jeg kan sikkert høres ut som en gammel grukk, men norskkunnskaper er viktig i alle fag - så jeg ville hørt på Gallagher jeg.

Hilsen VGS-lærern ;)

PS: Hvis du bor i Ås så er vel nærmeste skole med musikk Ski, og husk at du også kan komme inn på karakterer og karaktersnittet er høyt så det kan lønne seg å øve på å skrive korrekt norsk også på forum som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk ffs! Skal du inn på musikklinja må du klare å skrive musikk riktig.

Fra spøk til revolver, vis at du er en bassist som er stabil som klarer å holde tempo.

Det er det ufattelig mange bassister på din alder som ikke bryr seg et snev om.

Utenom det er det ok om du klarer å flette inn tekniske finesser her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer noen med et velment råd også svarer du på den måten. Jeg kan sikkert høres ut som en gammel grukk, men norskkunnskaper er viktig i alle fag - så jeg ville hørt på Gallagher jeg.

Hilsen VGS-lærern ;)

PS: Hvis du bor i Ås så er vel nærmeste skole med musikk Ski, og husk at du også kan komme inn på karakterer og karaktersnittet er høyt så det kan lønne seg å øve på å skrive korrekt norsk også på forum som dette.

ja ja jeg ble bare rimelig irritert over det at at han bare måtte kommentere det ikke mer en det. forventet heller nyttige tips om opptaks prøven min hvis du skjønner hva jeg mener :)

Sikkert kjempekult å kunne spille bass på den måten der, men skal du inn på musikklinja kan det nok lønne seg å spille noe som faktisk viser at du kan spille sammen med andre musikere.

ja jeg tenkte på det siden jeg synes ikke helt den sangen viser de egenskapene jeg burde ha men, jeg har egentlig ikke noe forslag på noe å spille med noen det var vel også en av grunnene jeg spør her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg hadde opptaksprøve på bassgitar for 2 år siden, fikk ikke poeng. (men kom inn likvel, heldigvis:-) Det inntrykket jeg fikk var at lærerne så etter rett teknikk, altså, om foten går, om høyre og venstrehånda hadde grei stilling og om du mestrer helt det du spiller, om du spiller fritt, i det hele tatt. (Han var faktisk ikke på jakt etter slapping e.l.).

Jeg følte jeg gikk på en smell siden jeg holdt på ganske lenge og en del "unødvendig". Jeg hadde rett og slett hørt alt for lite på "bassmusikk" før jeg begynte.

Min basslærer ville i hvert fall blitt veldig glad for noe av Red Hot Chili Peppers, Jaco Pastorius, Incubus, System of A Down eller Tool.

Og for all del, det er veldig greit å kunne litt musikkteori til etterpå, og viss de ber de klappe rytme: gjør det så nøye som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg hadde opptaksprøve på bassgitar for 2 år siden, fikk ikke poeng. (men kom inn likvel, heldigvis:-) Det inntrykket jeg fikk var at lærerne så etter rett teknikk, altså, om foten går, om høyre og venstrehånda hadde grei stilling og om du mestrer helt det du spiller, om du spiller fritt, i det hele tatt. (Han var faktisk ikke på jakt etter slapping e.l.).

Jeg følte jeg gikk på en smell siden jeg holdt på ganske lenge og en del "unødvendig". Jeg hadde rett og slett hørt alt for lite på "bassmusikk" før jeg begynte.

Min basslærer ville i hvert fall blitt veldig glad for noe av Red Hot Chili Peppers, Jaco Pastorius, Incubus, System of A Down eller Tool.

Og for all del, det er veldig greit å kunne litt musikkteori til etterpå, og viss de ber de klappe rytme: gjør det så nøye som mulig!

endelig et skikkelig godt tips :D takker og bukker for svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet unna et par poster som gikk på tegnsetting og språk. Tror trådstarter har fått med seg nå, at norsken ikke er helt hundre. Dessverre er det slik at ikke alle behersker dette med skriftlig språk like godt. Jeg har derimot ikke noe problem med å forstå hva trådstarter skriver/mener, så det skulle være unødvendig å gni det inn mer enn nødvendig. Husk også at mange sliter med lese og skrivevansker av ulik art. De bør få ytre seg på dette forumet uten at de skal mobbes for det...

Dette er moderering. Reaksjoner tas på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.