Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laget mitt eget pedalbrett til rundt to hundre spenn ...


sandermarken

Anbefalte innlegg

Brettet er av typen Gorm (andre nettsteder beskriver hvordan man lager dette). Prisen ble omlag 200 kroner og jobben var unnagjort på noen timer. Vinkelen på brettet føles god, det er solid og svikter ikke. Under brettet har jeg limt på gummiknotter så det ikke sklir. Fargen er jeg fornøyd med selv om det sannsynligvis blir møkkete ganske snart :)

64363a8a.png

Endret av sandermarken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettet er av typen Gorm (andre nettsteder beskriver hvordan man lager dette). Prisen ble omlag 200 kroner og jobben var unnagjort på noen timer. Vinkelen på brettet føles god, det er solid og svikter ikke. Under brettet har jeg limt på gummiknotter så det ikke sklir. Fargen er jeg fornøyd med selv om det sannsynligvis blir møkkete ganske snart :)

64363a8a.png

Ser jo profft ut det da. Sikkert mange som gjerne vil vite hvordan, hva du brukte, og litt pic's og sånn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke planer om kasse. Jeg skal ta en gammel bag, lage den om til en "duk" som jeg bretter rundt. På denne fester jeg et håndtak og bruker en borrelås på tvers for å holde det hele pakket tett og godt sammen. Dermed kan jeg bære det greit med meg, men det er selvfølgelig ikke noe robuste greier som egner seg til transport.

Og ja, HM-2 er en morsom pedal, skikkelig åttitalls (og det var vel da jeg kjøpte den ;)

Edit: når jeg tenker meg om skal jeg feste håndtaket i bakkant av brettet og lage en åpning i duken som da kun vil ha som formål å holde boksene på plass under transport. Duken kan jeg eventuelt fore for ekstra beskyttelse.

Endret av sandermarken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke visste det så er GORM ei hylle fra Ikea, som blir mye brukt som pedalbrett. Mye sett på HCFX-forumet. :)

Pent bygg! Kudos for HM-2. Fet pedal.

Har du planer om å bygge kasse/koffert også?

Kunne jo bare kjøpt en slik og borrelås fra en gitarbutikk. Hadde jo bare kostet noen hundre kroner!

Lurer litt på om jeg skal selge tonetrunken og bare lage meg en slik. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keeley er jeg veldig fornøyd med :) Jeg har bare hatt den i noen uker. Etter å ha brukt den i disse ukene kan jeg ikke forstå hvordan jeg klarte meg uten en skikkelig kompressor. Når jeg først plugga den inn så tenkte jeg: "jøss, så mye peng for så lite" :( Men den evner å løfte lyden mange hakk. Som forsterker bruker jeg en Fender Vibrolux custom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.