Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX Lil´ Night Train


Alfi27

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alfi: Personlig synes jeg Haze40 er en ganske kul forsterker, men vet jo det er litt delte meninger om den. Bør uansett prøves om du har mulighet :)

Om Haze 40 er interessant så har jeg hørt at Riff Oslo har både 15w og 40w som de ville "dumpe ut"...

Vanskeligsolgt visstnok. Og ingen likte de spesielt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun virket da godt fornøyd med sin Haze15, selv om han har solgt den igjen, og jeg syntes det virket som en amp med godt potensiale det lille jeg prøvde den når jeg var innom Tre45 forrige sommer.

Er dog ikke interessant for meg da jeg vil ha enten noe under 5W eller noe som modellerer. Men takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun virket da godt fornøyd med sin Haze15, selv om han har solgt den igjen, og jeg syntes det virket som en amp med godt potensiale det lille jeg prøvde den når jeg var innom Tre45 forrige sommer.

Er dog ikke interessant for meg da jeg vil ha enten noe under 5W eller noe som modellerer. Men takk for tipset!

Ja, den er en veldig god amp, synes jeg, og skjønner egentlig ikke helt hvorfor mange disser Haze'n, men lovpriser Class 5 f.eks. Haze er en mye mer anvendelig amp f.eks. i tillegg til at den låter kuler og krutt "cranked"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk mitt lille natt tog inn i stuen i går og det lille jeg har fått prøvd låter helt kanon til stuebruk, har mere "rørlyd" enn mange andre rør-forsterkere jeg har prøvd.

Har lest på andre forum at noen klager på at det ikke er mulig å få skikkelig cleanlyd av den men det er ikke et problem på min, i bright mode er det headroom nok til det meste om man bruker en gitar med single coil og føler at den låter litt klassisk VOX (uten å ha prøvd noen andre VOX forsterkere da).

I thick mode kobler den ut tonestacket og legger til litt mere gain, denne modusen er mørkere og låter mere Plexi men har ikke fått prøvd den enda med Les Paul-en min så kan ikke gi en skikkelig sammenligning enda.

Alt i alt en pen liten amp til stuebruk som absolutt er å anbefale, jeg kjøpte den mest pga. utseende (WAF) og at den låter kanon i tillegg er jo bare helt fantastisk. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mitt lille natt tog inn i stuen i går og det lille jeg har fått prøvd låter helt kanon til stuebruk, har mere "rørlyd" enn mange andre rør-forsterkere jeg har prøvd.

Har lest på andre forum at noen klager på at det ikke er mulig å få skikkelig cleanlyd av den men det er ikke et problem på min, i bright mode er det headroom nok til det meste om man bruker en gitar med single coil og føler at den låter litt klassisk VOX (uten å ha prøvd noen andre VOX forsterkere da).

I thick mode kobler den ut tonestacket og legger til litt mere gain, denne modusen er mørkere og låter mere Plexi men har ikke fått prøvd den enda med Les Paul-en min så kan ikke gi en skikkelig sammenligning enda.

Alt i alt en pen liten amp til stuebruk som absolutt er å anbefale, jeg kjøpte den mest pga. utseende (WAF) og at den låter kanon i tillegg er jo bare helt fantastisk. :rolleyes:

:huh: det er hvertfall ikke slik jeg handler amper xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mitt lille natt tog inn i stuen i går og det lille jeg har fått prøvd låter helt kanon til stuebruk, har mere "rørlyd" enn mange andre rør-forsterkere jeg har prøvd.

Har lest på andre forum at noen klager på at det ikke er mulig å få skikkelig cleanlyd av den men det er ikke et problem på min, i bright mode er det headroom nok til det meste om man bruker en gitar med single coil og føler at den låter litt klassisk VOX (uten å ha prøvd noen andre VOX forsterkere da).

I thick mode kobler den ut tonestacket og legger til litt mere gain, denne modusen er mørkere og låter mere Plexi men har ikke fått prøvd den enda med Les Paul-en min så kan ikke gi en skikkelig sammenligning enda.

Alt i alt en pen liten amp til stuebruk som absolutt er å anbefale, jeg kjøpte den mest pga. utseende (WAF) og at den låter kanon i tillegg er jo bare helt fantastisk. :rolleyes:

Godt å høre at du er fornøyd :) Og ja, Night Train og Lil' utgaven er konge forsterkere - for prisen.

Kjøpte meg en Tonebone Hot British pedal her om dagen, for å få litt mer Marshall'ish vreng og flere justeringsmuligheter når det gjelder distortion lyden. Og jada, morsom sak. Men uansett hvilke innstillinger jeg bruker, så ender jeg stort sett opp med å foretrekke NT'en sin Thick mode uansett! Pokker! Utrolig fet pedal, og alle skryter av den, men, hva skal jeg med den når jeg foretrekker forsterkern sin distortion? Og det er omtrent like mye distortion i amp'en som pedalen... Scooped lyder og sånn tjafs er ikke min greie uansett... Jaja! Finn.no neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.