Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VOX Lil´ Night Train


Alfi27

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Personlig så har jeg hatt Vox VT30 som er en modelleringsamp tidligere. Og en av hovedgrunnene til at jeg byttet til røramp hjemme var at jeg ble drittlei av å "finne den og den og den lyden" hele tiden. Jeg brukte jo mer tid på å skru på forsterkeren og bytte mellom presets og alt mulig rart enn det jeg gjorde på å spille.

Sånn sett er rørforsterker herlig hjemme. Gain, Volum, Bass, Middle, Treble og kanalbryter. Enkelt, greit, kjapt å finne den og den lyden, og det gjorde til at jeg spilte mye mer enn å vri på knotter, bytte presets, fintune det ene og det andre osv... Blæh... Nei takk.

Sånn sett så fatter jeg ikke de som liker Axe-FX og lignende. Ja da, det er kult. Du har PLENTY med muligheter og effekter og alt mulig dilldall. Og så kommer det jo alltid en ny firmware update, og alltid noe nytt og teste ut som noen har lagt ut på forumer her og der... Enden på visa er jo at man sitter mer og "leker" med dingsen enn å faktisk spille gitar!

Keep it simple!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er hundre ganger mer avansert, og det er tusen ganger flere ting som kan gå galt. Jeg kan godt forstå at folk har amp hjemme.

Ikke hvis man har Mac ;)

Anbefaler også Guitar rig, hvis man er i min situasjon (bor i hybel) så blir til og med de minste rørampene altfor kraftige.

hadde en blackheart på 3w for non år sia, og det var helt hinsides volum.

EDIT: også noe som er utmerket på Guitar rig er at man kan stemme ned 1/2 eller 1 step med software, og det høres enda veldig bra ut! Sparer masse tid på stemming (og ny intonering hvis man tarn helt ut som jeg).

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

også noe som er utmerket på Guitar rig er at man kan stemme ned 1/2 eller 1 step med software, og det høres enda veldig bra ut! Sparer masse tid på stemming (og ny intonering hvis man tarn helt ut som jeg).

Hvordan gjør du dette uten å få et lass med latency?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har awesome lydkort(?)

Vet ikke, har aldri no særlig latency i GR, ca 15ms eller noe.

line6 UX2 USB lydkort.

15ms er jo ganske merkbart. Jeg syns det blir slitsomt allerede på 7-8ms. Har ikke merkbar latency til vanlig, men så fort jeg putter på whammy i GR så blir det jo helt håpløst <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15ms er jo ganske merkbart. Jeg syns det blir slitsomt allerede på 7-8ms. Har ikke merkbar latency til vanlig, men så fort jeg putter på whammy i GR så blir det jo helt håpløst <_<

Gå inn på Audi and MIDI settings og sjekk MSen der... Merker ikke no til 15 ms (Nå kjører jeg for tiden windows og det lydkortet da, er jo automatisk 50% mer latency i windows :P )

EDIT: Du har kanskje rett, det blir litt mer latency med pitch down. Nå kjører jeg på windows somsagt, skal teste mac nå.

EDIT2: Det er ikke merkbar forksjell når jeg kjører lydkortet med macen med og uten pitch.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke så veldig viktig, vi spiller ikke så mye clean musikk... men det er greit å ha, og jeg tror ikke Marshall Haze 40 (som går for 4K på musikkweb brukt) er så veldig bra.. det er vel den eneste jeg har funnet som kanskje kan være aktuell (jeg har ikke prøvd den :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.