Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cymbaler til bandrom


Errlnd

Anbefalte innlegg

Hei jeg er leder for en bandgruppe i et lite studentsamfunn. Vi har en crash som er ødelagt og skal kjøpe inn ny. Jeg er usikker på priser og hva

som er bra, jeg er selv gitarist og har ikke noe særlig peiling på cymbaler.

Cymbalen kommer til å bli brukt av forskjellige band og til forskjellige stiler, trenger derfor en som er type straight pop-rock cymbal.

Den kan ikke være alt for dyr. Trenger ikke være noe spesifikk merke, de mer 'ukjente' merkene er kanskje billigere(?).

Den bør være robust for den blir hyppig brukt og brukt av forskjellige trommiser.

Trenger anbefalinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Kjøp A Custom crash! A Custom er veldig allsidige, og mange lydmenn syns dei er enkle å mikke/ equalize.

Ofte blir AAX og A Custom sammenligna men AAX kan være litt meir problem mtp på oppmikking.

Men kas cymbalar har dokke frå før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes A Custom har en veldig slitsom hiend, men meg om det. Hvis lydmannen starter å eq'e overheadene, synes jeg han allerede har et problem.

Ellers er A custom tynne og lette å sprekke. Du skal se du må kjøpe inn noen nye om ikke lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal du bruke på ny?

Hvis de Stagg cymbalene koster 1300,- så styrer du unna den og kjøper heller en brukt Zildjian, Sabian, Meinl, Paiste eller lignende.

Har dere flere crasher eller kun en? For hvis det er den eneste vil en 16" være mest hendig.

Så gjerne gi litt mer info om hva du har bruk for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meinl er vel det merket jeg synes har best kvalitet/pris-forhold. Ålreite cymbaler til en ok penge.

Paiste 2002 <-- den øverste 14" _synes jeg_ låter utrolig bra og er utrolig allsidig. Bruker den jevnlig i Ten Sing-sammenheng (alt fra ballader til rock), men også brukt i gladmetall-coverband med stort hell. (Maiden, Priest, Sabbath o.l), men 14" blir kanskje litt bright for tyngre/mørkere metall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.