Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikse pedaler


MrAcid

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har litt erfaring med å fikse pedaler?

Har en Boss CS-3 og en Hardwire CM-2 som har tatt kveld :(

Boss CS-3 lyser, men har ingen lyd.

Hardwire CM-2 virker helt død. Signalet går gjennom siden den er true bypass, men får ikke skrudd den på.

Noen som har lyst til å prøve og fikse pedalene? En mod på cs-3 kan også være aktuelt.

Skriv i tråden eller send meg en PM hvis du syns det hadde vært artig å prøvd og i utgangspunktet trur du kan få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Vil ikke ta på meg noe sånt akkurat nå, da jeg er helt opp til halsen med studier (bacheloroppgave neste semester, samt eksamen er rett rundt hjørnet... Yikes!). Hadde jeg hatt tid, skulle jeg gjerne ha gjort et forsøk. Hadde jeg hatt tid, skulle jeg likt å plukke opp Blue Audio igjen også... Noe jeg etter all sannsynlighet kommer til å gjøre etter endte studier, og da med litt mer kompetanse enn tidligere :P

Hvis ikke du har fått ordna det innen juletider, tar jeg det gjerne på meg :) Litt snæks å pulse med i ferien er ikke meg i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Vil ikke ta på meg noe sånt akkurat nå, da jeg er helt opp til halsen med studier (bacheloroppgave neste semester, samt eksamen er rett rundt hjørnet... Yikes!). Hadde jeg hatt tid, skulle jeg gjerne ha gjort et forsøk. Hadde jeg hatt tid, skulle jeg likt å plukke opp Blue Audio igjen også... Noe jeg etter all sannsynlighet kommer til å gjøre etter endte studier, og da med litt mer kompetanse enn tidligere :P

Hvis ikke du har fått ordna det innen juletider, tar jeg det gjerne på meg :) Litt snæks å pulse med i ferien er ikke meg i mot!

Kristoffereide har takket ja til å se på pedalene, men takker for hyggelig tilbakemelding :)

Endret av MrAcid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, HardWire bruker mikroprosessorer og mobiltelefon-størrelse på komponentene. Denne kan jeg ikke fikse, dessverre. Jeg er ikke SÅ stødig på handa, eller ver hvor jeg får tak i slike deler...

Har du funnet feilen..? Gi meg en beskrivelse på hvor lang du er kommet, kanskje jeg kan ta over stafettpinnen..

Jobber til daglig med service på LANGT mindre komponenter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke kommet til å feilsøke... Det er hvertfall strøm inn, dog ikke via batteriklippset... Kan godt sende den, det er dog opp til pedalens eier :)

kristoffereide har nok et ord med i laget han også. Lovet ham at han skulle få pedalen til dele-pedal hvis han ønsket.

Hvis han ikke trenger den så er du hjertelig velkommen til å prøve Neros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye deler å ta vare på siden den har overflatemonterte komponenter, ser det ut som.. :lol:

Men feilsøking ol bør jo gå fint som på helt vanlige krettskort. Er det en motstander eller kondis ol som er ødelagt, så er det ikke verre enn å erstatte med en som har samme verdi.. Trenger ikke være overflatemontert engang.. men det vet de vel bedre.. ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde jeg visst om det var en diode eller en resistor e.l hadde det gått fint. Problemet er at jeg ikke aner hva jeg måler på! Feilen virker såpass elementær, at jeg sender den videre. Pedalen har passiv bypasd, ergo når pedalen ikke får strøm går signalet forbi pedalen. Nå virker det som at releene i forbindelse med switchingen har brent seg, eller noen komponenter i forbindelse med styrestrømmen til releene er grillet. Dette er lett å finne og fikse når man vet hva man ser på. Kanskje ikke bildet viser det, men det et jævla smått. En komponent er rundt millimeteren, og det blir for smått for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg kikker gjerne på den..

Skal ikke ha noe for å kikke på den, eller fikse den om det er mulig..

Min motivasjon ligger i utfordringen, og mulighet til å få testet en pedal jeg ikke kjenner fra før. Kan jeg samtidig glede en medgitarist, ja da kan det jo ikke bli bedre.. :)

Send meg en PM, så kan vi utveksle navn og adresser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg kikker gjerne på den..

Skal ikke ha noe for å kikke på den, eller fikse den om det er mulig..

Min motivasjon ligger i utfordringen, og mulighet til å få testet en pedal jeg ikke kjenner fra før. Kan jeg samtidig glede en medgitarist, ja da kan det jo ikke bli bedre.. :)

Send meg en PM, så kan vi utveksle navn og adresser..

Du må ha en awesome jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg kikker gjerne på den..

Skal ikke ha noe for å kikke på den, eller fikse den om det er mulig..

Min motivasjon ligger i utfordringen, og mulighet til å få testet en pedal jeg ikke kjenner fra før. Kan jeg samtidig glede en medgitarist, ja da kan det jo ikke bli bedre.. :)

Send meg en PM, så kan vi utveksle navn og adresser..

Dette setter jeg pris på! Du får gi oss en oppdatering når du har fått sett litt på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.