Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiolin


Satriani}

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Ikke diss fiolin! Bare å høre på noen av de mer rocka sangene fra Bob Dylans Rolling Thunder Revue, så forstår du at fiolin er rått! Bla. "Isis" og "All Along The Watchtower" med David Mansfield på fiolin. Har sett fioliner ned i 1500 kr, men kvaliteten er vel kanskje så som så? se forskjellige nettbutikker... Fender sine elektriske ligger rundt 5000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Er ikke sikker på hvor mye fiolinen min kosta(fikk den av muttern til jul engang), men det var ikke snakk om så sykt mye spenn. Duden som skulle lære meg å spille på den sa att det var ett vanvittig bra instrument og att jeg hadde fått mye for penga. Håndbygd greie fra bak jernteppet en plass. snerten liten sak. Veldig nyttig instrument for gitarister med tanke på vibrato og legatospilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk å sende ut nabovarsel før du øver! :) Det er nå en gang sånn at det er vanskelig å intonere i starten. Det blir surt - samma hvor bra øre du har....Men øvelse gjør nok mester der og.

Lykke til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg spelte fiolin for lenge siden. Var ganske gøy, men gjekk lei. No er det berre gitar som gjelder, men skal kanskje lære meg keyboard snart!

Jeg spilte faktisk også fiolin før. Gikk å spilte på musikkskolen i Fr.Stad i ca. 3-4 år...så ble jeg så dritt lei og slutta, noe jeg igrunn angerer litt på nå. Men jeg var jo bare kidden, og hadde ikke bedre vett ;-)

Fiolinen har jeg ennå, og den ligger for øyeblikket kun i kasse i skapet..hehe. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk å sende ut nabovarsel før du øver! :) Det er nå en gang sånn at det er vanskelig å intonere i starten. Det blir surt - samma hvor bra øre du har....Men øvelse gjør nok mester der og.  

Lykke til"

Øver du ikkje på 3-4 dagar går intoneringen til hellvete i ca. 30 min. Men det går jo ann å ha litt "jukseteip" på gripebrettet (sånn som viser sånn cirka kor fingen skal)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.