Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stratocaster Shielding


Anbefalte innlegg

Har en meksikaner fra 1999 liggende, som jeg føler for å shielde. Det er jo hauger av guider med hvordan man gjør det, og da er det også flere hundre måter å gjøre det på.

De to metodene jeg har sett mest på er shielding med tynne kopperplater/kopperfolie, og noe som heter "Shieldingspray". Noen som har erfaring med begge deler? skulle gjerne hatt noen fordeler og ulemper med begge to. hvis det er noen som kjenner til andre metoder motas det også selfølgelig med takk.

Setupen av pickups er da en humbucker i bridge, og singlecoils for middle og neck.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, så har du jo aluminiumsmetoden med Biltemafolie, som er dokumentert og testet her på forumet. Det er i det minste billigst. Fungerer utmerket gjør det også, så lenge du husker å brette inn folien litt langs kanten slik at du får kontakt. Så kan man da diskutere om hvor god kontakt man får, ser jo at enkelte lodder sammen kobberfolien for å være sikker.

Slik jeg ser det, ut over at det er "veldig nøye gjort" er det litt som å bruke hjelm når man bygger med LEGO, altså ganske unødvendig. De fleste Strater fungerer jo greit helt uten folie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøkk det nedi så fort du kan så tar du å lodder om sammen punkter der du har skjøtet dem(viss du har tid, vet ikke hvor mye det har for seg).

Fungerte meget bra på min baja tele, men å skjerme hele plekterbrettet er unødig, ta kun der ledningene går til pups og div.

Gjort på en time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser ikke lengere straten helt nydelig ut. Tror heller jeg ville sett på ripene og knust lakk på kroppen selv, men med elektronikken prøver jeg da å gjøre ting ordentlig.. men, hvis jeg bare dekker innsiden tight med aluminiumsfolie (fra kiwi for eksempel) funker det sånn helt greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser ikke lengere straten helt nydelig ut. Tror heller jeg ville sett på ripene og knust lakk på kroppen selv, men med elektronikken prøver jeg da å gjøre ting ordentlig.. men, hvis jeg bare dekker innsiden tight med aluminiumsfolie (fra kiwi for eksempel) funker det sånn helt greit?

Du kan prøve, men er jo ikke det mest effektive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjermet mex-stratten min slik:

sheilding_strat.jpg

Jeg har også bytta all elektronikk og satt in CS Texas Specials.

Først skjermet jeg også i alle "pickup brønner" med det tok vekk endel av "toppen/diskant"

Når jeg fjernet sheilding fra "brønnene" ble jeg fornøyd.

Jeg kjøper "Self adhesive copper foil tape" her: EBAY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjermet mex-stratten min slik:

sheilding_strat.jpg

Jeg har også bytta all elektronikk og satt in CS Texas Specials.

Først skjermet jeg også i alle "pickup brønner" med det tok vekk endel av "toppen/diskant"

Når jeg fjernet sheilding fra "brønnene" ble jeg fornøyd.

Jeg kjøper "Self adhesive copper foil tape" her: EBAY

Så hvis jeg sheider sånn du viser på bildet. Fjerner det en del støy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.