Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppussing av 250-kroners Richwood-gitar


Anbefalte innlegg

Dette kan fint limes. Ikke noe problem. Jeg tror faktisk at jeg hadde brukt tynt eller til nød medium superlim, jeg, fordi sprekken er så smal, og du trenger her et lim med god krypeegenskaper. Og så trenger du flere gode tvinger til å sette trestykkene i press.

En annen mulighet er å bruke trelim og trykkluft. Det er et gammelt "snekkertriks". Ha på snekkerlim, og blås det inn i sprekkene med så lite trykkluft som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan fint limes. Ikke noe problem. Jeg tror faktisk at jeg hadde brukt tynt eller til nød medium superlim, jeg, fordi sprekken er så smal, og du trenger her et lim med god krypeegenskaper. Og så trenger du flere gode tvinger til å sette trestykkene i press.

En annen mulighet er å bruke trelim og trykkluft. Det er et gammelt "snekkertriks". Ha på snekkerlim, og blås det inn i sprekkene med så lite trykkluft som mulig.

Dette er way to go. Men snekkerlim er så mangt. Kjøp en tube med Polyuretan-lim, fukt sprekken med vann først, legg på lim, få den ned i sprekken, og få satt det i press. Bruk enten limtvinger, eller lastestropper med strammeklemmer.

Bruker du slikt lim, så sprekker gitaren aldri der mer, men helt andre steder enn der du har limt, for å si det slik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.