Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikere ønskes til metallprosjekt


Orph

Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har meget lyst til å få inn noen musikere til et prosjekt vi har hatt lyst til å få i gang en stund nå. Jeg er en 25 år gammel student fra Østlandet, han er 26 år gammel elektriker fra Nord-Norge. Jeg (bassist) er ikke veldig erfaren, men har nå spilt med et annet band en stund, og er meget motivert til å danne et eget prosjekt og skrive egen musikk. Gitaristen har spilt i noen band tidligere, og har skrevet en del musikk fra før.

I hovedsak er vi ute etter trommis og sanger (og muligens en rytme,- og sologitarist, avhengig av hvordan det her blir etterhvert), men gitaristen har sagt seg villig til å spille trommer dersom vi finner passende musikere.

Vi trenger omgjengelige, sosiale personer (helst personer i samme livssituasjon), som ønsker å lage god musikk sammen med oss.

Du er moden, oppegående, har bred musikalsk smak og er åpen for det meste. Du behøver ikke være noen virtuoso, men evne og vilje til å lære, samt punktlighet og dedikasjon er viktig.

Vokalist er vi litt kresne på, en som kan synge klart og høyt oppe i registeret, med en viss evne til å vrenge stemmen er å foretrekke. Skjønt, har du erfaring og tror du kan hevde deg på en scene er det bare å ta kontakt, særpreg er vel så viktig. I all hovedsak er vi ute etter noen som kan "selge" bandet til publikum.

I starten kommer vi til å ta det litt rolig med coverlåter (i forskjellige sjangere), slik at vi får en sjanse til å bli kjent musikalsk, før vi introduserer eget materiale.

Uten at vi har definert noen helt klare linjer, kan jeg nevne noen band vi hører mye på, som avgjort vil ha en viss innvirkning på hva vi kommer til å spille:

In Flames

Avenged Sevenfold

Dream Theater

Tool

Kvelertak

Skambankt

Alice in Chains

El Caco

Alter Bridge

Roots

Sepultura

Lenke til kommentar
Del på andre sider