Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Solo cover på YouTube


Rikjense

Anbefalte innlegg

Hei

I kveld gjorde jeg 2 solocovers og jeg har lyst å høre hva dere syns om de:

Denne soloen tok jeg på et forsøk. Den er ikke som orginalen, prøvde å endre litt på den.

Denne prøvde jeg å få så lik orginalen som mulig. Ikke tenk så veldig mye på lyden, det var mest for å prøve re-amping med eleven rack.

http://www.youtube.com/watch?v=r1Qe2HiemjM

http://www.youtube.com/watch?v=HDkZmfXe8UU

Som det står i beskrivelsen; Enjoy, and feel free to subscribe for more videos ;)

Si hva dere syns slik at jeg kan forbedre meg på det området :)

-Rikart

EDIT: Har hatt litt problemer med nothing else, tror ikke den er helt processed enda

Endret av Rikjense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Veldig tøft å legge ut soloer på youtube. Det er mye hestkuker der ute. :)

Du spiller veldig fint, og treffer på alle frasene - og rytmikken er god. Men jeg synes du burde jobbe litt mer med vibrato og bending.

Når du bender strengene, så treffer du veldig sjeldent riktig tone, og det høres rett og slett litt surt ut. Fokuser på tonen du skal bende opp til, og ikke stopp bende-bevegelsen før du hører at du når den skikkelig.

En øvelse du kan gjøre er en slik en:

bend.jpg

Spill først C og D, for så å bende en C opp til D. Gjør så det samme med C og Db, for å kunne bli trygg på forskjellen mellom å bende en heltone og en halvtone

Vibratoen din virker litt usikker, og er samsvarer sjeldent med musikken du spiller. I motsetning til fiolinister er du som gitarist er du ikke håpløst avhengig av vibratoen for å få trøkk i tonen. Men det fører til at du må være mer bevisst på når og hvordan du bruker den. Min oppfatning er at vibrato må samsvare med uttrykket i musikken du utøver. Eksempelvis må tempoet på vibratoen stemme overens med musikken. Det blir veldig fåfengt og oppstykket hvis du legger vibratoen på fjerdedelene i musikken - men hvis du viberer i 8-dels eller 16-dels underdeling av tempoet vil det som oftest låte mye mer organisk og gjennomtenkt. En annen ting å tenke på med vibrato er hvor kraftig og fremtredende den skal være. Yngwie-vibrato som jager opp og ned en kvart passer seg forferdelig dårlig i Shine On-introen, men en forsiktig jazz-vibrato er selvmord i en testosteronbefengt metalsolo.

---

Hva som utgjør en god vibrato og god bendeteknikk er det mange som synes noe om, og dette er min forestilling av det hele. Hvis det er noe du lurer på, kan du bare spørre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Skal øve mer på vibratoene og bending :)

Har hatt store problemer med bendingene før, slik som på repentance videon, men føler at jeg har forbedret meg mye siden da, men er enda ikke helt ferdig med de.

Brukte også ny gitar i forhold til de gamle videoene, noe som jeg følte hjalp.

Kan poste video her når jeg har lastet opp en ny ;)

EDIT: De to siste videoene er lastet opp på nytt fra en annen kanal, så de er gammlere enn opplastings datoen

Endret av Rikjense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.