Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Svarte brenne CD-er/Trykking av CD og papp-cover


Knewt

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har noen spørsmål rundt trykk på CDer, tenker på utseendemessig på selve CD-plata. Brenning av musikken inn på platene kan vi gjøre selv. Hvor kan man få gjort det og hvor mye koster det? Regner med det varierer litt med farge, og hvor mye trykk det er snakk om i tillegg til hvor stort opplag det er. Men et cirka anslag på si 100 plater.

Lurer også på trykk på cover. Tenker da på sånne papp-greier som man bare skyver plata inn på sida. Hvor mye koster det å få trykt opp hundre sånne? Regner med at dette også varierer med farge, trykkmengde osv. Men et anslag. Hvor gjør man dette?

Grunnen til at jeg spør er at vi i bandet har spilt inn en sang og mest sannsynlig kommer til å spille inn en eller to til i løpet av ikke så altfor lang tid. Hadde vært gøy å ha noe å selge til venner eller etter en gig. ;) Vi er ikke på noe plateselskap eller noe sånt.

- Knut

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faen heller. Vi kommer ikke til å gjøre så mye ut av det. Er snakk om en demo-CD, kanskje en EP. Tenker det blir til at vi gjør det meste selv. Jeg kom på en ide. Noen steder man kan kjøpe brenne-CDer som er farget? Gjerne i store pakker. Uten noe case av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at de finnes i 25- pack, på spindel. Da er de mye billigere.

Mener å huske at jeg kjøpte slike spindler på Teknikmagasinet. Sjekket kjapt, og kunne ikke finne dem. Ta evt. en tur innom og hør om de har igjen. Enig i at prisen var stiv, det var ikke det vi betalte, men de er dyrere enn vanlige brennbare plater. Men det løser "designproblemet" greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.