Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd om multieffektpedal


-PB

Anbefalte innlegg

Jeg ser at det nylig ble opprettet en annen tråd om multieffektpedaler, men jeg tenkte det var like greit med en ny en!

Jeg har tenkt til å kjøpe en multieffektpedal og ser nå på diverse alternativer. Prisklassen ligger omtrent på 0-4000 :)

Tidligere har jeg aldri hatt en multieffektpedal, og mye av grunnen til at jeg ønsker en nå er pga et ellers mangelfult pedalbrett. Erfaringen min er altså ikke stor, men jeg vil også ha noe jeg kan ha nytte og glede av en stund. I min tankegang er det bedre å bruke litt spenn på en som duger og som ikke bare er "årets mote", enn å kjøpe noe som knapt har noen verdi etter et år.

Så hvor høyt bør jeg gå? Er det verdt å kjøpe en pedal for 4 lapper?

Det jeg har sett på forløpig er:

Zoom - G-serien

Boss GT-serien

Digitech RP-serien

Hvis dere kan må dere gjerne si litt om forskjellen på de forskjellige innenfor seriene og deres personlige mening om hva som er best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kun bruke effektene og ikke amp-simuleringer og den slags?

I så fall ville jeg satset på en GT-10. Synes ikke effektene i de Zoom'ene jeg har prøvd har vært noe særlig å skryte av..

Et annet tips ville være å se etter en Line6 M9 eller M13, de er jo rene effektprosessorer.

Sjekk også ut den nye HD serien til Line6, den skal visst inneholde mange av effektene fra M serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du i utgangspunktet syns forsterkeren din låter bra og bare er på jakt etter effektene, ville jeg også sett litt på TC Nova System.

Et kanon bra brett som du nå får for ca 2500,- brukt. Har vel i utgangspunktet mindre muligheter i forhold til boss og line6 sine saker, men i mine ører så låter det bedre.

Spesielt klang og delay var kanon. Har også hatt gt-8 og gt-10 innom hus, men ble bare frustrert over alle valg mulighetene og endte opp med å skru meg helt ut på viddene :)

Endret av MrAcid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.