Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lite Hjemmestudio


Aspmyra

Anbefalte innlegg

Jeg vil kanskje egentlig tørre å påstå at uten midikeyboard så blir det ikke samme kvaliteten pga. det er mye vanskeligere å bruke tastatur?

Som jeg har skrevet tidligere i tråden, er det ikke tastaturet man bruker i stedet for midi-keyboardet, men et "tangent-editor" i DAW'en. (i hvert fall i Cubase. Vet ikke hvordan det fungerer i andre DAWs.) Der drar man toner til ønsket lengde i taktene. Det vil låte akkurat likedan som med et keyboard hvis man bruker en keyboard plug-in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har i mitt hjemmestudio:

en SE2200a med POP filter (Til opptak av vokal, akustisk gitar og diverse overheading jobber. (Piano, trommer etc)

2 STK Behringer C2 cigar kondensatorer (Egentlig til akuratt det samme, untatt vokal. Bruker også de her til Hi-hat og noen ganger undersiden av skarpen.

M-Audio Fast Track Ultra 83 (8 innganger, med mulighet for å ta opp 8 spor samtidig. Med mic preamps. Under opptakene mine har jeg ikke noen egen preamp mellom mikkene og lydkortet.

Line 6 POD x3 live (Preamp for gitar og bass. også jævli grei når man skal ta opp vokal med Dynamisk mikk, den har noen kule effekter.

Så har jeg en 16 kanals ALTO mixer, den bruker jeg til å ta opp trommene med. Da har jeg en Left og en Right kanal, som gjør at jeg kan ta opp trommene i stereo. Bruker den fordi maskina mi er for svak til å ta opp 16 spor samtidig, og desuten er det bare 8 inputs på lydkortet, og det er jo et tromesett aleine det.

Bruker Sony Acid pro 7.0 til å ta opp, og det er et programm jeg synes funker knallbra!

Og så har jeg M-audio Keyriggen min. Midi keyboardet.

Det er da en liten liste med det viktigste utstyret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.