Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny multieffekt


Alfi27

Anbefalte innlegg

Hej, vad exakt är det du ska ha den till? Och, som Rocktrond och Hallstein redan har varit inne på, behöver du ampsimuleringar? I så fall är väl ME 50 out of the question eftersom den inte har det, om jag kommer ihåg riktigt?

Har du tänkt att köra multieffekten rätt in i förstärkaren och är det först och främst whammy och vreng du vill ha, eftersom du inte är nöjd med vrengen i förstärkaren? Som Rocktrond menar jag också att det på vrengsidan är mer fördelaktigt att hitta en förstärkaren som du är nöjd med vrengen på, än att försöka rätta till ljudet med en pedal.

Alltså, dåligt tips från mig, eftersom du frågar om multieffekt, men mitt tips är ändå att först hitta en förstärkare som gör jobbet när det gäller vreng :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg holder på å vippe over til å selge ampen, som jeg kjøpte etter råd fra Aphelion om at den hadde nok gain til death-metal <_<

og ja, det er vel stort sett vreng, whammy, wah og diverse modelleringseffekter, samt litt delay kanskje den vil bli brukt til.

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar

HD300 og Tonelab har vel kun mulighet til å bruke expression-pedalen til å styre volum og wah?

Når du nevner dette med at ampen burde gi deg den vrengen du vil ha, så har jeg vurdert å bytte ut ampen med en modelleringsforsterker. Men disse kan vel stort sett bare bruke en effekt om gangen, og takler pedaler dårlig. Det er mye på grunn av en skikkelig whammy-effekt at jeg vurderer RP-serien.

Du kan bruke expressionpedalen på HD300 til hva faen du vil, du kan til og med kontrollere mellomtone på amp-simuleringen din med den, om du vil.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.