Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Frank Zappa i diskusjon om bannlysing av rockmusikk osv.


Borge

Anbefalte innlegg

Frank Zappa var en knall fyr.

Se denne videoen for å få deg litt god latter.

Dette er musikkrelatert da det omhandler bannlysing av diverse rock musikk på midten av 80-tallet på grunn av bruk av "stygge ord".

"Do you think you're protecting somebody by taking away seven words?" ... magisk!

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zappa skrev og spilte inn mye veldig bra musikk.

Han hadde også et opplegg hvor han drev med tre karrierer på en gang.

Rock/pop, jazz/jazzrock og klassisk orkesterbruk.

På et gitarfoum er det jo også greit å huske ham som gitarist.

Helt klart en av de store improvisatørene, og en som drev med tapping flere år før EVH.

De fleste som ikke har fått noe ut av Zappas musikk har heller ikke brukt noe særlig tid på å sette seg inn i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Zappa å takke for at Kongressen i USA stemte ned lovforslaget. Leste et interview med en av de store metal gutta her om dagen og han var skjeleglad Zappa tok jobben med å fronte sunn fornuft og låtterliggjøre ekstremistene. Det resulterte i at musikk i statene ble merket med parental guidence stickers hvis tekstene inneholdt et av de 7 ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og disse stickersene var den beste reklamen som visse plater kunne få.

De var garantert med på å selge visse typer musikk i mye større opplag enn det de hadde solgt ellers.

Jepp, i ungdomstiden min (er 32 år nå) så kom disse CD'ene med de Parental Advisory merkene. Og det var tøft. Jeg husker jeg hadde til og med en stor plakat på veggen som var 100% likt dette Parental Advisory merket. Og en caps med det. Aaah... Mimre tilbake til den rebelske tenåringstiden.

Hvis en CD ikke hadde dette merket så var den i utgangspunktet kjedelig, og ble ikke kjøpt. Hørte forøvrig for det meste på hard rock, metal og rap i den tiden. Så det klaffa bra sånn sett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så pissed på Lofton, jeg! Han avbryter hele tiden, han er stressende, han må ha NOTATER med seg, han er usakelig, og han vil ikke diskutere, han vil krangle. Bæstard. Personlig elsker jeg musikken til Zappa. Helt klart et geni på gitar, men det er komponisten Zappa jeg forguder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.