Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Guitar Workshop Oslo gitar


AndreasS

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en hellakkert hvit costoumgitar jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med. Jeg kjøpte den brukt i 2004 tror jeg det var. Da hadde den stått en liten stund på Tre45 i Trondheim. Den ser ganske slitt ut så jeg tipper den er brukt i konsertsammenheng. Såvidt meg bekjent finnes det noen få flere av denne. Jeg mener den ble brukt av en gitarist i et musikkprogram type "Beat for beat" som gikk på Tv2 for noen år siden.

Jeg lurer på om noen kan gi et ca. anslag på hvor gammel denne kan være? Om ikke årstall så ihvertfall tiår :P

Jeg er ganske blank når det kommer til gitar. Er det noen som kunne gjettet seg til hva de ulike svitsjene en gang i tiden kunne hatt som formål? De er koblet av/fungerer ikke. De to kontrollene velger hvilke pick-ups som skal brukes og volum.

Er det evt. noen jeg kunne ringt for å fått litt info om denne gitaren? I tillegg til å være den nest beste gitaren jeg noen gang har spilt på (den var på 1. plass inntil jeg nylig prøvde en Mayones Setius Pro 6 fra en flittigere bruker av dette forumet), har den affeksjonsverdi for meg - og jeg vurderer å restaurere den tilbake til orginal stand.

Takker så mye for svar!

post-6765-006643700 1287707800_thumb.jpg

post-6765-018282400 1287707818_thumb.jpg

post-6765-050208000 1287707828_thumb.jpg

post-6765-083482600 1287707840_thumb.jpg

Endret av AndreasS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har en hellakkert hvit costoumgitar jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med. Jeg kjøpte den brukt i 2004 tror jeg det var. Da hadde den stått en liten stund på Tre45 i Trondheim. Den ser ganske slitt ut så jeg tipper den er brukt i konsertsammenheng. Såvidt meg bekjent finnes det noen få flere av denne. Jeg mener den ble brukt av en gitarist i et musikkprogram type "Beat for beat" som gikk på Tv2 for noen år siden.

Jeg lurer på om noen kan gi et ca. anslag på hvor gammel denne kan være? Om ikke årstall så ihvertfall tiår :P

Jeg er ganske blank når det kommer til gitar. Er det noen som kunne gjettet seg til hva de ulike svitsjene en gang i tiden kunne hatt som formål? De er koblet av/fungerer ikke. De to kontrollene velger hvilke pick-ups som skal brukes og volum.

Er det evt. noen jeg kunne ringt for å fått litt info om denne gitaren? I tillegg til å være den nest beste gitaren jeg noen gang har spilt på (den var på 1. plass inntil jeg nylig prøvde en Mayones Setius Pro 6 fra en flittigere bruker av dette forumet), har den affeksjonsverdi for meg - og jeg vurderer å restaurere den tilbake til orginal stand.

Takker så mye for svar!

Prøv med å ringe Trond på Gitar Workshop så får du sikkert mer info om gitaren. Han holder nå til på Bekkestua og pleier være hjelpsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke navnet på han som eide den, men han spilte i et Gino Vanneli coverband jeg så på Smuget engang hvis jeg ikke husker feil.

GW gitarer er ofte veldig bra gitarer, jeg har hatt 2stk og den ene er vel den eneste gitaren jeg har solgt i mitt liv som jeg angrer på!

En vintagetype tele laget av Jan B som låt nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei. Jeg har en hellakkert hvit costoumgitar jeg lurer på om noen kan hjelpe meg litt med. Jeg kjøpte den brukt i 2004 tror jeg det var. Da hadde den stått en liten stund på Tre45 i Trondheim. Den ser ganske slitt ut så jeg tipper den er brukt i konsertsammenheng. Såvidt meg bekjent finnes det noen få flere av denne. Jeg mener den ble brukt av en gitarist i et musikkprogram type "Beat for beat" som gikk på Tv2 for noen år siden.

Jeg lurer på om noen kan gi et ca. anslag på hvor gammel denne kan være? Om ikke årstall så ihvertfall tiår :P

Jeg er ganske blank når det kommer til gitar. Er det noen som kunne gjettet seg til hva de ulike svitsjene en gang i tiden kunne hatt som formål? De er koblet av/fungerer ikke. De to kontrollene velger hvilke pick-ups som skal brukes og volum.

Er det evt. noen jeg kunne ringt for å fått litt info om denne gitaren? I tillegg til å være den nest beste gitaren jeg noen gang har spilt på (den var på 1. plass inntil jeg nylig prøvde en Mayones Setius Pro 6 fra en flittigere bruker av dette forumet), har den affeksjonsverdi for meg - og jeg vurderer å restaurere den tilbake til orginal stand.

Takker så mye for svar!

Vel, jeg kan nok svare deg: Jeg jobber hos Guitar Workshop, og drev dette firmaet da disse gitarene ble laget. Vi lagde noen prototyper selv... og fikk interesse fra USA faktisk, etter å ha vist dem fram fikk vi ordre fra LAB sound i LA eid av en av grunnleggerne i Schecter.. (nå heter butikken Mesa/Boogie Hollywood Store, etter å ha blitt overtatt av Mesa) Uansett, vi fikk laget treverket hos ESP's customshop i Japan (ferdig utfrest og lakkert etter nøye specs. - etter jeg hadde sett Prince på TV, og med forkjærligeht for brannbiler... noen er røde også) Gitarene ble montert og satt opp hos oss, bortsett fra 5-6 stykker som forsvant inn i FotoPhono-kaoset og siden montert av Vedvik i Tønsberg uten å ta hensyn til basis-idé og logo-rettigheter. Uansett: Alle hadde 2 Humbuckere, som oftest Ultrasonic - etter tips fra Tom Anderson (avogtil Duncan) med miniswitch-kobling. Nederst en toveis miniswitch for serie/parallell, i midten, en 3-veis for Bridge - én spole fra hver - og neck. Bruker man innerspolene (de nærmest hverandre) fra to pickuper i parallell, han man tilnærmet "Strat-lyd med 2 pickuper". Avstanden mellom de spolene er omtrent 6 cm, som på en strat. Derfor fikk man en ganske riktig "ut-av-fase-stratlyd) med litt mer trøkk. Den nærmeste bryteren "kansellerer" de to andre og kobler inn bridge i serie, for "solospill". I den posisjonen kunne man da gjøre om preset på den andre posisjonen uten at det hørtes... Potmeterne var vanlig volum og tone. Lurer du på mere om den, kan du bare ringe meg ved lilighet - tlf.: 6753 9170. Mvh Trond Tufte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Kupper min egen tråd her.

I den siste tiden så har jeg hatt noen tanker om å ikke gjøre denne gitaren enda litt mer spesiel. FR systemet begynner å bli litt slitt, og jeg lurer på om det er noen som har noen erfaring med å fjerne et slikt system og heller montere en fast bro? Mulig det høres litt jalla ut, men hva om jeg tetter igjen hullet etter floyden med en trebit jeg enten limer eller støyper på, sparkler og lakkerer over? Så får jeg noen til å montere fast bro og gå over gitaren ellers?

Noen som tror dette prosjektet kan gå ann å få til?

- Fjerne neck-pickup, tette igjen med trekloss og sparkel

- Fjerne volum og tone, tette igjen

- Fjerne to svitcher, tette igjen

- Ha igjen en svitch for coilsplit mellom brigdepickup

- Fjerne FR system, tette igjen

- Hellakkere gitaren

- Få noen kyndige til å montere deler, lodde og montere fast bro

Forkunnskaper er vell som så, men jeg liker å holde på. Koster jo fort noen kroner, men denne gitaren er undervurdert så til de grader. Så det gikk en strøken en til 5000 på finn ifjord. Kunne glatt ha punga ut det dobbelte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdt kronene. Bare "Få noen til å lakkere" koster deg et par tusen, og det kommer nesten garantert til å sprekke opp igjen om noen år. Blokkér det som sitter der, og ta det derfra. Om du bruker trekloss, batteri eller en "Tremol-no" spiller ikke den store rollen bare det blir skikkelig gjort, men bytte ut? Ikke verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Koster da ikke mange kronene for å montere ei fast bro?

Gjør selvfølelig alt annet arbeid enn å montere bro og lodde selv. Men ser problemet med at lakken kan sprekke opp ja, særlig på halsen. Men samtidig klarer jeg ikke finne noen andre gitarer meg lakkert gripebrett der ute. Dette gjør faktisk mye for spillbarheten og jeg forstår ikke hvorfor ikke flere produsenter gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva som gjør en gitar til en god gitar er summen av delene. det du foreslår kan potensielt ødelegge gitaren for deg og den vil fremstå som et dårligere instrument etter "oppussingen". lakk, bro, treverk, mengde treverk, tuners, elektronikk, ... alt bidrar. tenk deg godt om før du gjør det du har nevnt. også sparkle en gitar da.....

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.