Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Achenar - Ny demo(er)


turboasmund

Anbefalte innlegg

Hallo! Da har jeg endelig fått snekra sammen en myspace og lastet opp noen sanger til soloprosjektet mitt.

Sangene er spilt inn og skrevet av meg. Trommene er programmert, men jeg er fornøyd med resultatet. Vokal er ikke på plass enda heller.

Sangene finnes HER :)

(Hør på "Reisen Dit Solen Er Taus" om du bare skal høre en)

Hadde vært morro med kritikk og å høre om det faller i smak hos noen.

- Åsmund, Achenar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, jauda. Tracken høres for meg ganske liten ut. Du starter med den tynne gitarlyden. Noe som er ja, ganske vanlig, men når du kommer inn med 2. spor med gitar og bass, ligger de bak den tynne gitaren i lydbildet. Hvis du gjør det omvendt. Start med den tynne gitaren, og når den litt mere bassfyllte gitaren kommer inn, skru den høyere en den andre. Da har du også mulighet for å skru trommene opp uten at de overdøver noe. For meg er det utrolig viktig at en sang høres diger ut. Det er også noen små greier med volummet, noen spor blir plutselig veldig lave, når det er noe fancy på leadgitaren, som et break, er det ganske viktig å få det frem, og ikke la det ligge stille bak rytmegitaren.

Hører også litt for mye "Clipping" på tracken, men for en demo er jo ikke det en katastrofe, men på salgsmateriale, eller ting som skal ut på f.eks spotify må det selfølgelig vekk.

Utenom det var jo melodien ganske kul, og jeg liker dobbeltrackinga på gitarene! Regneffekten du adder halveis utti der gir en ganske episk stemning må jeg si!

Kanskje litt for pirkete for et demo opptak, men da har du i allefall noen konstruktive tilbakemeldinger! Jeg lot være å kommentere trommene siden det er Software trommer som er brukt, så om de høres feil ut noen plasser er da ikke din feil. men den hadde gjort seg med skikkelige trommer!

Edit: Kommentarene mine er pekt mest mot "Reisen" tracket ditt

Endret av rukula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, jauda. Tracken høres for meg ganske liten ut. Du starter med den tynne gitarlyden. Noe som er ja, ganske vanlig, men når du kommer inn med 2. spor med gitar og bass, ligger de bak den tynne gitaren i lydbildet. Hvis du gjør det omvendt. Start med den tynne gitaren, og når den litt mere bassfyllte gitaren kommer inn, skru den høyere en den andre. Da har du også mulighet for å skru trommene opp uten at de overdøver noe. For meg er det utrolig viktig at en sang høres diger ut. Det er også noen små greier med volummet, noen spor blir plutselig veldig lave, når det er noe fancy på leadgitaren, som et break, er det ganske viktig å få det frem, og ikke la det ligge stille bak rytmegitaren.

Hører også litt for mye "Clipping" på tracken, men for en demo er jo ikke det en katastrofe, men på salgsmateriale, eller ting som skal ut på f.eks spotify må det selfølgelig vekk.

Utenom det var jo melodien ganske kul, og jeg liker dobbeltrackinga på gitarene! Regneffekten du adder halveis utti der gir en ganske episk stemning må jeg si!

Kanskje litt for pirkete for et demo opptak, men da har du i allefall noen konstruktive tilbakemeldinger! Jeg lot være å kommentere trommene siden det er Software trommer som er brukt, så om de høres feil ut noen plasser er da ikke din feil. men den hadde gjort seg med skikkelige trommer!

Edit: Kommentarene mine er pekt mest mot "Reisen" tracket ditt

Tusen takk for konstruktiv og utfyllende kommentar! Pirkinga er verdsatt ;) Skal se om jeg klarer å gjøre noe med lyden slik du sier! Det høres ganske "lite" ut ja.

Clippinga vet jeg ikke hvorfor kommer. Nå jeg eksporterer fila fra Cockos Reaper blir den av en eller annen grunn slik.

EDIT: Jeg fulge noen av tipsene dine og må si det hjalp på veldig! :)

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.