Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Transistoramper


Anbefalte innlegg

Hei og hå, long time no see.

Jeg har fått igjen litt spillelyst, og av grunner utenfor min egen forstand tenkte jeg med en gang transistor. Kanskje fordi jeg har satt meg et budsjett på rundt to laken, kanskje fordi jeg kun trenger én mer eller mindre clean kanal.

Så, hva er tankene deres rundt dette? Kanskje vi får en heidundrende diskusjon om rør versus transistor. Det jeg vil vite er hva jeg bør se etter, hva jeg bør styre unna, og eventuelt andre alternativer. Har såvidt sjekka ut Roland JC og noen gamle Peavey-transer så langt, men ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er på utkikk etter en til ålreit pris, skal få prøvd en asap også.

Men leste et sted at det idag er flere merker som både matcher og utkonkurerer JC'en, det ble sagt at til og med Behringer får det til. Mulig det var overdrevet, men kom gjerne med eksempler på alternativer. Har ikke behov for masse effekter :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kjøpe min Fender Performer 100 W for ein billig penge ;) Det er ein hybrid, med transistor i clean-kanalen og rør i vreng-kanalen. Tidligare eigar har satt inn eit Celestion-element, usikker på modell, ampen let i alle fall finfint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke jeg akkurat uhildet, i og med at jeg har en selv, men får du tak i en Behringer V-tone GM212, ikke lenger i produksjon, får du en bra forsterker til clean, som spiller høyt nok i de fleste sammenhenger. 2x60 watt, alle tilkoblinger du kan tenke deg, kan "rattes" som en "normal" forsterker, ikke bare en masse presets, to like kanaler inn. Mye forsterker for pengene!

Den kan også leke higainmonster hvis du skulle ha lyst til det.

Dette låter veldig annerledes enn sånne små billige gutteromsforsterkere fra Behringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line6 Flextone3.

Modellerer bla. Roland jc120.

Jeg er hvertfall kjempefornøyd med min.

Er vel ikke noe minus at den også har en del innebygde effekter. :)

Dukker opp noen billige på finn av og til, tror det ligger en til 3k.

Var visst på musikkweb.

http://musikkweb.no/marked/objekt/Line+6+Flextone+III+Selges_271923

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender FM212. Hadde denne selv i mine yngre dager. Vrengkanalen på den er en vits, men jeg synes cleankanalen var veldig fin. Jeg brukte alltid multieffekt inn i cleankanalen på den, og det funka kule :) Nok effekt til å kunne gi litt lyd fra seg uten å låte ræv også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender FM212. Hadde denne selv i mine yngre dager. Vrengkanalen på den er en vits, men jeg synes cleankanalen var veldig fin. Jeg brukte alltid multieffekt inn i cleankanalen på den, og det funka kule :) Nok effekt til å kunne gi litt lyd fra seg uten å låte ræv også ;)

Har brukt en sånn her på konsert et par ganger:

Fender-FM-212-R-Combo.jpg

Jeg synes den funker fint. Har bra clean, grei reverb og JEG synes at vrengen er kul. Det er ikke akkurat noen Metallica-vreng i den, men den funker fint til metall om skrur den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.