Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

eleksir strenger?


Espenaa

Anbefalte innlegg

Helt enig med de som sier at tone er viktigere en liv!

Jeg er helt uenig i at elixir låter "varmere"! De låter ullent, udistinkt og har elendig topp! Det er som å ha bomull i øra sammenligna med ordentlige strenger!

Bruker GHS Boomers eller Rotosound!

Jeg har allikevel tatt meg den friheten å sette elixir nanoweb på min akustiske. Men det har jeg gjort fordi jeg syns den ellers låter en smule skarpt.. Men elixir låter den helt kurant! Men ikke på mine elgitarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa..

Men jeg mener definitivt at de ikke er like "definerte" som andre strenger! Men de varer lengre, det er sant. Når jeg gikk over til elixir på på stålstrengeren varte hvert strengesett tre ganger lengre i snitt. Og som sagt hadde den en lyd som passa ganske bra med de strengene så der var det suksess, men på mine elgitarer, som med unntak av en Danelectro alle har hatt mahogny kropp, humbuckere som i mer eller mindre grad vært PAFs (Schallers variant av PAF, Gibson 500T som egentlig ikke er PAF i det hele tatt, Gibson 480 eller noe.. og SD SH1-59 som er VIRKELIG PAF) har det vært for uklart etter min smak, men specs tatt i betraktning er det jo egentlig ikke så veldig rart.. I en gitar med skarpere lyd kan de kanskje være gode!

Fendere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.