Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

eleksir strenger?


Espenaa

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle teste disse strengene på gitaren min, siden de skal vare lengre og ha en varm lyd. 2 uker etter de ble satt på ryker 2 strenger :shock:

Så nå må eg til byen for å kjøpe med nye strenger igjen.

Noen andre som har testet disse strengene eleksir(0.10) og har bedre erfaringer en meg? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, det er E og H strengen som ryker?

For ettersom jeg har forstått har ikke disse strengene det laget rundt som gjør de til Elixir strenger. Men jeg vet ikke helt om dette stemmer da...

Jeg bruker nesten bare elixirstrenger og har egentlig udelt positive erfaringer med den typen strenger. Har hatt D'Addario og en annen type som jeg ikke husker, men jeg syns at Elixir har holdt tonen og varmen lengre enn de jeg har prøvd tidligere.

Kanskje spiller du for hardt? Jeg pleide å ryke masse strenger når jeg begynte å spille gitar, men nå fortiden så pleier de ikke å ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med elexir på Accustisk gitar.. har brukt det i flere år.. 0.11 og 0.12

Har satt på et sett 0.10 på den ene el-gitaren min nå for å teste det ut.. skal ha med gitaren på spillejobb i helga, for å teste..

Det føles foreløpig bra. Jeg bruker mye bending og har en ganske hard spillestil, men mine gitarer er bestandig bra oppsatt, og river svært skjelden strenger.. får håpe elexir til elgitar er like bra som til accustisk da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er LYDEN som skal vare lengre, ikke nødvendigvis strengene. Strenger ryker. Hele tiden. Det har med gitaren din og spillestil og strengenes kvalitet å gjøre.

Jeg liker ikke Elixir. Jeg synes ikke de høres så bra ut som alle skal ha dte til, og de føles rettogslett ekle.

Jeg bruker ROTOSOUND, som etter min mening er de beste strengene jeg har vært borti. Får jeg ikke tak i ROTOSOUND, så kjøper jeg Ernie Ball.

I perioder når jeg spiller mye,dvs når jeg har spillejobber og øver til de, så bytter jeg strenger omtrent en gang i uka. Det koster en del for strenger, men du må jo ha det. Bor du langt unna sjappa som pusher strenger, kjøp flere pakker i slengen.

Og prøv ROTOSOUND!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i at Elexir ikke låter like bra som vanlige, men alternativet er å ha strenger med god feel og fin lyd kun på en spillejobb veier ikke opp nok for meg..

på alle gitarene i løpet av 1 år går det nokk mellom 20-40 strengesett..

kunne man komme ned i 15-25 ville det nok blitt besparelse og det i tilegg er frechere lyd i dem sånn i gjennomsnitt så ville det vært en stor fordel..

Håper at el- elexir strengene fungerer for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Elexir strengene en del. De låter ganske bra, og tonen holder en del lenger. 3-4 uker i stedet for 1.5-2

MEN de koster jo nesten dobbelt så mye som andre merker,så da synes jeg det er like greit å bare skifte strenger ca dobbelt så ofte(eller som vanlig)

De ryker like fort som alle andre strenger synes jeg.

Nå bruker jeg bare ernie ball, de låter utrolig fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått informert at elixir strenger til el gitar er ikke noe av det beste..Men til bass og akustisk gitar holder de kjempe bra..De tåler veldig mye..På akustisk gitar...Jeg bruker Elixir på bass og er kjempefornøyd..min far har spillt ute i 15 år å bruker også slike strenger pga han har testet utalige merker og varianter..Men ingen mener han har så god å varm lyd.Iallfall så holder strenge lyden seg MYE lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Når de lyseste strengene ryker (de som ikke er omspunnet, dvs E - H - G på elgitar) trenger du ikke å kjøpe Elixir-strenger til erstatning. Kun de omspunnene strengene har Gore-Tex-trekk, så du trenger ikke å bruke så mye penger på dem.. Holder i massevis med vanlige strenger akkurat her.

Hvis du synes Elixir er dyrt (og det er det jo forsåvidt) kan du kjøpe dem på nettet fra www.stringthis.com, der det koster ca 25$ for 3 pakker. Jeg kjøpte 6 pakker derfra for ca 450 kroner inkl shipping, men det geniale var at de skrev "Guitar Strings, 11$" på pakken, så den gikk glatt gjennom tollen uten moms eller gebyrer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bruker utelukkende bare Elixir jeg. Det eneste merket som klarer å møte mine krav. Lyden holder seg bra, strengene føles bra og man slipper å få alt mulig drit inn i spinningene. Betaler heller ekstra for kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernie Ball Regular Slinky. Synes de er helt ok, jeg bytter strenger like ofte uanset om jeg har Elixir eller ikke, akkurat den bryr jeg meg ikke om.

Men det jeg virkelig liker er lyden jeg får av EB-strengene når de her halt nye. Skikkelig klar, bright tone. Skikkelig digg!

Kan også si at jeg ikke bruker Elixir etter at jeg fant ut at det ikke gjorde noe spesiellt med gitaren min. Eneste forskjellen jeg merker melllom de og EB er den ekle polyweb-greia som begynner å flasse av etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.