Web Analytics
Jump to content

Ny kassegitar, noe jeg må eller burde prøve? (ca 10000,- )

hansir84
 Share

Recommended Posts

I den prisklassen der så er det vel sjelden man får noe som er spesielt dårlig, men Takamine, Martin og Gibson kan jo være verdt å sjekke ut.

Spiller på Takamine selv, og er strålende fornøyd med den!

Ja det er de merkene ++ jeg kommer til å prøve, men skulle gjerne hatt tips på modeller osv.

Skal kjøpe meg ny kassegitar og skulle gjerne hatt noen tips på hva jeg burde prøve?

Hva har du tenkt å bruke den til da? :)

Dundre ut akkorder eller fingerspill? For førstnevnte er gjerne en "dreadnought" greia, type Martin D-16, D-18, Gibson J45 etc.

For fingerspill er det ofte "bedre" med en mindre kropp, type Martin 000-16, OM-1 etc.

Hva har du tenkt å bruke den til da? :)

Dundre ut akkorder eller fingerspill? For førstnevnte er gjerne en "dreadnought" greia, type Martin D-16, D-18, Gibson J45 etc.

For fingerspill er det ofte "bedre" med en mindre kropp, type Martin 000-16, OM-1 etc.

Blir litt av begge deler men mest akkorder, skal sjekke ut de modellene du skrev her. Takk!

Jeg har en Seagull 25th Anniversary som jeg er veldig fornøyd med. Heltre-gitar, god å spille på, god lyd. Kjøpte min hos Gitargleden i Trondheim, ser at han fortsatt har den på lager. De har den også hos Myhrbraathen i Oslo. Begge steder til rett under 8 tusen. Det finnes en lettvekts originalkasse (TRIC) til ca 1000 som også anbefales. Pickup og preamp får du sikkert montert inn, hos Myhrbraathen tror jeg de gjør jobben gratis når du kjøper gitaren og pickupen hos dem.