Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny kassegitar, noe jeg må eller burde prøve? (ca 10000,- )


hansir84

Anbefalte innlegg

I den prisklassen der så er det vel sjelden man får noe som er spesielt dårlig, men Takamine, Martin og Gibson kan jo være verdt å sjekke ut.

Spiller på Takamine selv, og er strålende fornøyd med den!

Ja det er de merkene ++ jeg kommer til å prøve, men skulle gjerne hatt tips på modeller osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg ny kassegitar og skulle gjerne hatt noen tips på hva jeg burde prøve?

Hva har du tenkt å bruke den til da? :)

Dundre ut akkorder eller fingerspill? For førstnevnte er gjerne en "dreadnought" greia, type Martin D-16, D-18, Gibson J45 etc.

For fingerspill er det ofte "bedre" med en mindre kropp, type Martin 000-16, OM-1 etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt å bruke den til da? :)

Dundre ut akkorder eller fingerspill? For førstnevnte er gjerne en "dreadnought" greia, type Martin D-16, D-18, Gibson J45 etc.

For fingerspill er det ofte "bedre" med en mindre kropp, type Martin 000-16, OM-1 etc.

Blir litt av begge deler men mest akkorder, skal sjekke ut de modellene du skrev her. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Seagull 25th Anniversary som jeg er veldig fornøyd med. Heltre-gitar, god å spille på, god lyd. Kjøpte min hos Gitargleden i Trondheim, ser at han fortsatt har den på lager. De har den også hos Myhrbraathen i Oslo. Begge steder til rett under 8 tusen. Det finnes en lettvekts originalkasse (TRIC) til ca 1000 som også anbefales. Pickup og preamp får du sikkert montert inn, hos Myhrbraathen tror jeg de gjør jobben gratis når du kjøper gitaren og pickupen hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.