Web Analytics
Jump to content

Comfortably Numb Cover - Pink Floyd

Guest Vegar Jørgenstuen
 Share

Recommended Posts

Guest Vegar Jørgenstuen

Jeg tok opp Gitarn og vokalen, alt det andre er en backingtrack jeg fant et sted på nettet. Coveret er i Eb (Eller D# om du vil) Fordi jeg ikke greier å synge så høye noter som Gilmour gjør :) Var detta dårlig eller bra?

LINK! LINK!

skal desverre hakke på vokalen her.Det er veldig dårlig artikulering, og engelsken er ikke heeelt på topp på enkelte plasser. Det er også surt noen plasser.

Liker gitarlyden din da! er ikke den vanlige tynne og spinkle lyden man ofte hører på amatøropptak. passer godt inn med sangen. Det jeg skal hakke på her er at jeg savner litt hammer ons og pull-offs. Det blir litt for mye plekter. På lange seige balade tempo soloer er synes jeg at det høres mye bedre ut med bends, hammer ons og pull offs.

Guest Vegar Jørgenstuen

skal desverre hakke på vokalen her.Det er veldig dårlig artikulering, og engelsken er ikke heeelt på topp på enkelte plasser. Det er også surt noen plasser.

Liker gitarlyden din da! er ikke den vanlige tynne og spinkle lyden man ofte hører på amatøropptak. passer godt inn med sangen. Det jeg skal hakke på her er at jeg savner litt hammer ons og pull-offs. Det blir litt for mye plekter. På lange seige balade tempo soloer er synes jeg at det høres mye bedre ut med bends, hammer ons og pull offs.

Ja den synginga blir sjelden bra. Jeg kunne vært litt nøyere med å synge rent, men jeg vet at da tar det hele dagen så jeg tok det mer sånn på noen få forsøk.

Jeg tok opp gitarn rett fra Pedalen med den vanlinge lyden jeg bruker når jeg spiller Pink Floyd.

Hva er artikulering?

Artikulering er klar utale av ord, og god artikulering gjør at man hører alt av ord bedre. Prøv å unngå å mumle, og ikke la ord drukne i hverandre.

I teaterverdenen er det noe som heter "å spytte tekst". Kan vel til en viss grad overføres til synging også.