Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Malmsteen, Vai........og en ukjent(?) nordmann


rocktrond

Anbefalte innlegg

Den første håndbygde Buddy Blaze gitaren (av forhåpentligvis flere) for PowerGuitar.no er nå i produksjon (mer om denne siden). I forbindelse med å bli forhandler for Buddy Blaze har jeg blitt obs på en kar som heter Stig Mathisen. Denne karen fra Norge ser det ut som om spiller gitar i bandet Alcatrazz, hvor både Malmsteen og Vai tidligere har spilt. Men informasjonen er litt sprikende.

Feks på wikipedia og på http://www.myspace.com/alcatrazzofficial er ikke denne Stig Mathisen nevnt.

Men på http://www.myspace.com/therealalcatrazz og enda større grad på http://www.myspace.com/alcatrazzbio er han nevnt.

Er det noen her som har kjennskap til denne karen - og kanskje vet litt mer om Alcatrazz historien? Jeg kommer sikkert til å prøve å Google frem litt mer info når jeg får tid, men om noen vet noe hadde det vært kult.

Fant et par videoer av Stig Mathisen der han covrer Satriani - og han kan i alle fall spille:

Til sist et bilde av Stig Mathisen med sin Buddy Blaze gitar:

l_4f64bd4c8ce6c6b64f5e7cc53d701081.jpg

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har herja rundt i tromsø,men om han er ifra tromsø veit æ ikje. Trur no det. spilte i enmasse tributeband å noen coverband bla ett som kalte seg for 5150. Flinkis gitarist ja,utdannet osv... Alt æ veit om han. Triveli kar iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså Alcatrazz uten Graham Bonnet. Allikevel ganske kult, må jeg si. Malmsteen var på sitt beste på den tiden, og det skal en dyktig gitarist til for å leve opp til forventningene.

Det kan se ut som om det er to Alcatrazz ute og går, ett med Bonnet (wikipedia: Bonnet has reformed his version of the band as "Alcatrazz featuring Graham Bonnet"), og ett med Waldo, Shea og Uvena ref. myspace.com/therealalcatrazz. Stig Mathisen er da med i sistnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om det er to Alcatrazz ute og går, ett med Bonnet (wikipedia: Bonnet has reformed his version of the band as "Alcatrazz featuring Graham Bonnet"), og ett med Waldo, Shea og Uvena ref. myspace.com/therealalcatrazz. Stig Mathisen er da med i sistnevnte.

Det stemmer, Bonnet har brukt Alcatrazz-navnet selv om han har et stort nok navn som egentlig ikke trenger å assosieres med Alcatrazz for å selge plater eller billetter. Bandet var uansett såpass smått og gjorde veldig lite ut av seg musikalsk, så det å krangle om å få bruke akkurat det navnet ser jeg ikke vitsen i.

Verken Vai eller Malmsteen har sett seg tilbake siden de forlot bandet, og ingen av disse ser jeg for meg på noen slags gjenforeningskonserter i nærmeste framtid. Bonnet begynner å bli gammel og sliten, opptak jeg har hørt fra hans Alcatrazz er rimelig tvilsomme greier, sangene spilles flere toner under originalene, og allikevel sliter Bonnet.

Tror det er mer stas å spille med resten av karene, og kanskje få inn en skikkelig kraftkar av en sanger som kan blåse liv i de gamle perlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos vokalist (jmf. Labrie-snakket i DT-tråden) som ikke alltid er helt på topp...

Bonnett er herlig ute her. Det samme gjelder forsåvidt deler av soloen til Vai også. Alle har hørt den, men verdt å repetere. Tøff låt.

Graham Bonnet har vel alltid vært mer eller mindre ute live. Og det er ikke så rart med tanke på studioinnspillingene. <forresten også veldig rart å se Vai spille et Malmsteen-riff. (Eller, vi burde vel si Blackmore...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackmore, riktig, men soloen er Malmsteen.

Når det gjelder Bonnet så er det dessverre slik at han ikke er like komfortabel live som i studio, og det resulterer fort i situasjoner som den konserten med Vai. I studio kan Bonnet gjøre utrolige ting med stemmen sin, den mannen kan virkelig synge når han er i godform.

http://www.youtube.com/watch?v=FlzDrv6TB_8

Malmsteen på sitt aller beste. Når jeg kommer med godord om svensken, da er det slike framførelser jeg har i tankene. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackmore, riktig, men soloen er Malmsteen.

Når det gjelder Bonnet så er det dessverre slik at han ikke er like komfortabel live som i studio, og det resulterer fort i situasjoner som den konserten med Vai. I studio kan Bonnet gjøre utrolige ting med stemmen sin, den mannen kan virkelig synge når han er i godform.

Helt enig. Har digget stemmen til Bonnet siden tidlig 80! Det er noe rått og utemmet over den som er helt utrolig. Begynner å skli farlig over i OT her nå, men har du hørt Assault Attack plata med Michael Schenker Group? En av mine all time favoritter og mr. Bonnet i knallform!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Howie Simon som spiller i Bonnet`s Alcatrazz spiller veldig kult!

Tvilsomt av de andre å kalle seg Alcatrazz, som både Vai og Malmsteen sa oppførte de seg mest som studiomusikere og hadde visst ingen ideer eller kreativitet selv så da må vel nordmannen lage låtene deres da :)

Har en Impelitteri DVD som Bonnet synger ganske bra på, er fra Stand in line turneen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Howie Simon er konge! Gjorde det bra med Soto, og spiller Malmsteen så bra som noen.

Den Impellitteri-DVD'en høres interessant ut, vet du hvor man kan få tak i den?

Det er en DVD av en Japansk TV produksjon.

Den var å få på eBay i "gamle dager" men etter de ble harde på sånt har jeg ikke sett den andre steder(har ikke lett heller da men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.