Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ut å fly - hodebry..


haavar

Anbefalte innlegg

Mange av oss har følt på frustrasjonen som melder seg når en må ha med hjertebarnet på flytur. En bekjent fikk en gang ødelagt en flott Martin akkustisk, trass i at den ble sendt som spesialbagasje i en kraftig koffert. Etter en tid oppdaget han at en av spilene under toppen var bristet og laget ulyder. Kassen måtte ha blitt klemt sammen under transporten og dermed var det gjort. Å ta med gitaren inn i flyet er heller ikke enkelt, eller...

http://www.acousticguitar.com/Gear/advice/flying.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle dere en ting.

Jeg har en kompis som jobbet som sånn koffertpusher i et norsk flyselskap, og han sa det at det er ikke NOE som blir lagt forsiktig ned av det som sendes med flyet, alt blir KASTET rundtomkring,selv om man har sendt det som "Spesialbagasje". Det er rettogslett fordi de ikke har tid,anledning eller helse til å være forsiktig med ting. Og det er helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlige planke gitarer og basser går fint i ei hattehylle ..... akustiske gjør som regel ikke det ... helt riktig .... men det vet ikke de som står å tar imot hehe...... kun de derre flyvertinnene hehe ..... og da har de somregel et lite ekstra skap du får lov til å sette fra deg gitaren på ....

har ingen erfaring med det selv ..... men har kompisser som flyr rundt med gitarer hele tiden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal hente meg gitar i USA når jeg drar dit i desember, så linken var veldig nyttig :) Har mest lyst å ta med meg den inn på flyet, men vet ikke om man får lov til det. I linken står det at de fleste "overseas trips" ikke tillater å ta med seg gitaren i kabinen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst får akustike plass! Jeg hadde bare pappa-passa til Walden-gitaren min når jeg farta med den sist. Og jeg bare var bedreviter og sa at denne skulle være med inn i kabinen og den passa i hattehylla og de skulle virkelig få betale om den ble ødelagt. fra norge var ikke det noe problem, men ble litt me styr på tilbaketuren. men men det gikk!

Og når jeg reiste til aussie nå sendte jeg elgitraen min i en slik Gator-koffert" og den kom frem uten ei skramme.. Det med spesialbagasje er at det blir lasta i den delen av lasterommet som er oppvarmet blandt annet. Derfor var ikke gitaren ustemt heller ;D

Jeg har prøvd selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd flere ganger med gitar, både akustisk og planke, og har ikke vært noe stress. Men bl.a. når vi fløy til litauen på klassetur, måtte kameratene mine sende med bagasjen, fordi de spurte, mens jeg som bare tok med meg gitaren, fikk den glatt inn. Main point: stå på krava. ellerno..

Og ang. det med spesialbagasje så varierer det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Jeg har alltid hatt gitarene mine i koffert, men allikevel krangla de inn i kabinen! Kassegitarer har det aldri vært aktuelt å overlate ansvaret til noen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.