Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettspilt akustisk stålstreng


Erling

Anbefalte innlegg

Heisann, begynner å bli noen måneder siden sist, gitarene er delvis lagt på hylla dessverre :( Men jeg liker fremdeles veeeldig godt å spille og synge enkle og catchy sanger. Men jeg hater den nåværende akustiske gitaren, den er fæl og spille på, halsen er litt bøyd så den er allltid ustemt og lyden er ikke så fin.

Så jeg leter etter en stålstrengsgitar som er lettspilt, altså strengene er ikke så "harde" å presse inn, samtidig må det være fin klang, er det noen som har noen gode tips til fine gitarer? Pris? Usikkert, men jeg sier ja-takk til gode gitarer i alle prisklasser, men helst maks 9K. "Gå og prøv en jævela gitar" sier dere, men jeg vil høre først, så slipper jeg å gå gjennom en hel gitar butikk. Er det noen som veit om en slik gitar jeg prøver å beskrive?

Takk så meget

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, begynner å bli noen måneder siden sist, gitarene er delvis lagt på hylla dessverre :( Men jeg liker fremdeles veeeldig godt å spille og synge enkle og catchy sanger. Men jeg hater den nåværende akustiske gitaren, den er fæl og spille på, halsen er litt bøyd så den er allltid ustemt og lyden er ikke så fin.

Så jeg leter etter en stålstrengsgitar som er lettspilt, altså strengene er ikke så "harde" å presse inn, samtidig må det være fin klang, er det noen som har noen gode tips til fine gitarer? Pris? Usikkert, men jeg sier ja-takk til gode gitarer i alle prisklasser, men helst maks 9K. "Gå og prøv en jævela gitar" sier dere, men jeg vil høre først, så slipper jeg å gå gjennom en hel gitar butikk. Er det noen som veit om en slik gitar jeg prøver å beskrive?

Takk så meget

Erling

Tjaa ... jag har en Furch OM-34SR jag vurderer å selge ... Den er lettspilt og låter fint !

Men hvis du er ute etter en "cowboygitar" (spille hardt med plekter) så tror jag ikke den passer så bra ...

Bor i Asker selv, så hvis du har lyst kan du komme å prøve den en kveld !

/J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taylor Big-Baby - 15/16 scale med en hals som minner mer om en el-gitar. Strenger du denne med et 010 sett for akustiske har du en gitar som er ekstremt lettspilt og som låter bra. Koster ikke all verdens heller.

Skal du ha en gitar som låter best mulig til prisen, må du heller finne en gitar som du synes låter veldig bra for så å justere strengehøyde/nut, samt gå så langt ned i strengedim som du synes er forsvarlig samtidig som gitaren låter bra og ikke klirrer for mye ved anslag.

Spesielt strengehøyde over nut vil påvirke hvor "myk" gitaren føles og spille på i veldig stor grad, men en lav nut vil også gi deg klirr hvis anslaget ditt er kraftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i meg Dean Daytona AK for ikke lenge siden, den var genial. Fin klang i seg og El-gitar hals. Greie strenger men et bytte der og man får litt finere klang i den, ellers syntes jeg det var en kjempe guitar for den prisen. Retail pris var 2599 men fikk kjøpt den for 995.

Ganske langt fra den pris klassen du peker på men trur hvis du hadde testa denne ville du satt den oppe imot de klassene nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.