Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt bandutstyr, tips?


Damemagneten

Anbefalte innlegg

Jeg og bandet mitt fikk 5000,- fra frifond i år, i tillegg til at vi har tusen kroner fra før.

2500,- av de går til å kjøpe digitale trommer. (Sansynligvis brukt) Tips?

Men hva skal vi gjøre med resten av pengene? Vi har jo egentlig det vi trenger. Gode instrumenter, mikrofoner, innspillingsutstyr, PA annlegg osv.

Har dere noen smarte tips å bruke de på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg uttaler meg på litt svakt grunnlag, da jeg ikke verken har masse erfaring med slikt, eller er trommeslager.

Jeg tror, hvis jeg tar det jeg har hørt fra erfarne trommiser, at jeg hadde brukt alle pengene på trommesett. Billige sett er rett og slett tunge å spille på, og så god kvalitet på padene som mulig for de pengene man har, er lurt. I tillegg er det lettere å få til nyanser i spillet, da dyrere pader gjør at det man spiller blir registrert mer nøyaktig. Lyden fra settet er det mulig å gjøre noe med siden, ved å bruke en annen modul eller annen lydgiver.

Nå sier du ikke hva dette skal brukes til, om det er å legge på "bom-klasj"- demotrommer ala avansert klicktrack, eller det skal være de trommene som brukes som hovedtrommer.

Det finnes et trommeforum i Norge- hva med å høre der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er om dere klarer å få tak i et par tusenlapper til på noe vis, og kjøpe et brukt Roland TD4K eller TD6K. Ser det ligger en del av de til 7-8000 på finn.

Jeg har ikke prøvd Yamaha, men folk sier at de også lager kurante sett. Ser at Yamaha DTXplorer går for rundt 5000. Personlig er jeg litt skeptisk, men har aldri prøvd. Har prøvd Roland i ulike prisklasser, og selv om spillefølelsen varierer så har de én ting til felles: De høres faktisk ut som trommer. Det er det ingen andre som gjør. Har testet en del billig-sett i deres prisklasse (5-6000 nytt), og selv om de selvsagt er bedre enn ingenting så er de ikke gode. De høres ikke ut som trommer. De høres ut som et keyboard, og de er ofte litt tungspilte.

Så når dere er såpass nærme et Roland-sett som dere er, så anbefaler jeg virkelig å spare opp til det. Det er en helt annen verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.