Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rørforsterker tips.


Redneck89

Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg at jeg må kjøpe meg en ny gitarforsterker :) Akkurat nå har jeg en gammel nybegynnerforsterker som ikke har nok kraft. Tenker meg rør, spiller ingen rolle om det er combo eller topp og kabinett :) Har ett budsjett på 7000,- som jeg kan bruke på forsterker. Jeg spiller mest Lamb of God og lignende :) Så jeg trekker en forsterker som har mye punch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestemt meg at jeg må kjøpe meg en ny gitarforsterker :) Akkurat nå har jeg en gammel nybegynnerforsterker som ikke har nok kraft. Tenker meg rør, spiller ingen rolle om det er combo eller topp og kabinett :) Har ett budsjett på 7000,- som jeg kan bruke på forsterker. Jeg spiller mest Lamb of God og lignende :) Så jeg trekker en forsterker som har mye punch!

Det finnes mye moro på ditt budsjett !

Peavey Valveking, Blackstar HT-5, Orange Tiny Terror, Orange Thunder 30, ENGL Gigmaster, ENGL Thunder osv.

Foreslår du kommer deg til ei sjappe, så du får testa selv. Også kan du eventuelt kjøpe brukt, om du finner deg noe digg :)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Trondheim noen gangen i de siste måndene, men har ikke funnet noe som jeg liker spesielt godt. Prøvde en Bugera til 3500,- men den var utrolig skuffende. Eneste jeg har prøvd, og likt, er Peavy 6505 og en Mesa Boogie double rectifier, men alt det sprenger budsjettet mitt. Men finnes det noe som har den utrolige "chugg" lyden mesa boogie har, som ikke koster 26.000? Trenger ikke å være like bra selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp budsjettet ditt så ville jeg gått for en brukt combo, uten tvil.

Mange av ampene Hallstein listet opp kan du få for c 7k brukt.

Jeg kan ihvertfall anbefale ENGL Screamer combo, Peavey 6505 combo.

Hvis du er villig til å skru litt og prøve deg frem, så er dette et helt rått tilbud mtp pris og kvalitet:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24171934

Laney GH100L + ENGL kabinett blir ikke feil ihvertfall. Skaff deg en bra overdrivepedal ala tubescreamer, så er du godt i gang.

Mye lyd og kraft ihvertfall. Sjekk litt po\å Youtube hva den kan gjøre.

Men den er undervurdert til metal ;)

Her er en Peavey 6505:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24490111

EDIT: Hvis du er heldig så finner du kanskje en Marshall JVM til den prisen.

JEg kjøpte min JVM topp til 7k og + kabinett til 2k, så har du et killeroppsett.

Vreng i massevis, allsidig og helt kurrant pris. Sikklet etter en JVM dritlenge før jeg bestemte meg for å selge min gamle amp (ENGL) og kjøpte JVM. Sjekk ut :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.