Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lære Folk/CW style?


TerjeFjærn

Anbefalte innlegg

Heisann :) Jeg er ny her på forumet. Har spilt endel gitar men har nå lyst til å komme litt videre fra å kun spille akkorder til å kombinere med litt fingerspill/enkeltstrenger. David Lynch har et supercool prosjekt på nett. Interwiew Project. Anbefalles. I den første videoen er det en bakgrunnssang som spilles akkurat slik jeg har lyst til å lære å spille.

http://interviewproject.davidlynch.com/www/#/all-episodes/001-jess

Noen som vet om videoer på Utube eller andre steder som viser hvordan man spiller sånn?

Hva heter den stilen. Er det Folk/CW style?

noen som vet hva sangen heter og hvem som spiller?

Noen som vet om album/artister/sanger hvor man spiller mye sånn? til inspirasjon.

Noen som kan lære meg å spille sånn?

Jeg kjenner ellers til Justinguitar. Syns det er veldig bra, men det er ikke noe der som viser eksakt det. Har ellers ikke den store motivasjonen til å lære så mye teori. Driver rett og slett bare og spiller sanger uten å kunne noe teori.Spiller forøvrig uten plekter og sliter med å venne meg til noe annet.

Takker for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kul musikk dette! Kan godt kalles country. Etter det jeg kan høre så begynner låta i Am. Deretter C og så F (eller Dm) og til slutt G.

Dette er vanlig grep i den sjangeren og han spiller helt vanlig. Første tonen er basstonen (A-streng og E-streng). Begynn med å slå basstrengen med tommelfingeren og så bare plukk de lyse tonene i akkorden. Det er bare å prøve seg frem og legg på noen hammer-ons.

Vet ikke hvem som spiller her, men av nye gode countryartister kan jeg nevne Ryan Bingham og Dylan LeBlanc. Townes van Zandt er en gammel ringrev som spiller litt på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.